جمعه 20/سپتامبر/2024

امیرعبداللهیان: مقاومت تنها راه حل مساله فلسطین است

شنبه 2-جولای-2022

وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد: تجربه هفت دهه گذشته نشان می‌دهد که حل ریشه‌ای اشغال فلسطین فقط در راه مقاومت، مقاومت و مقاومت است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، حسین امیرعبداللهیان روز شنبه در نشست با گروه‌های فلسطینی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی به لحاظ امنیتی و سیاسی در بدترین شرایط خود به سر می برد، گفت: برخی خیال می‌کنند با عادی سازی روابط با این رژیم می‌توانند مشکلات داخلی خود را حل کنند، که بطور قطع اشتباه می‌کنند.
وی افزود: مفتخرم در این مدت که در خدمت شما بودم، یک بار در تهران و یک بار در همین جا. به همه شهدای فلسطینی از شهید فتحی شقاقی تا شهیده شیرین ابوعاقله که در عرصه رسانه فعال بود و توسط رژیم صهیونیستی به شهادت رسید، ادای احترام می‌کنم.
امیرعبداللهیان با بیان اینکه مسئله فلسطین همچنان در اولویت است، ادامه داد: اسراییل اکنون به لحاظ امنیتی و سیاسی در بدترین شرایط خود به سر می‌برد و کسانی هم فکر می‌کنند با عادی سازی روابط می‌توانند افکار عمومی را منحرف کنند و حتی به لحاظ سیاسی و اقتصادی سعی بر چنین کاری دارند.
وی افزود: اخیرا با دروغ سازی علیه جمهوری اسلامی مدعی شدند ایران با اعزام چند نیروی امنیتی تلاش می‌کند گردشگران اسراییلی را در ترکیه بربایند. در سفر اخیر خود به ترکیه، این موضوع را بیان کردم. اولا یک ایرانی در میان دستگیرشدگان نیست، ثانیا این دروغ‌سازی صهیونیستی است، ثالثا هر وقت اراده کرده‌ایم در خاک رژیم صهیونیستی کارهای خصمانه آنها را تلافی کرده‌ایم.
وزیر خارجه ایران یادآور شد: حمایت از گروه‌های فلسطینی را با حمایت از مقاومت در برابر رژیم غاصب سرزمین‌های فلسطینی آغاز کردیم.
برخی خیال می‌کنند با عادی سازی روابط با اسراییل که با مسائل متعدد دسته و پنجه نرم می‌کند می‌توانند مشکلات داخلی خود را حل کنند، که بطور قطع اشتباه می‌کنند.
امیرعبداللهیان تاکید کرد: جنگ از اوکراین تا فلسطین، یمن یا هر جای دیگری را مردود می‌دانیم و معتقدیم مشکلات باید به دست مردم منطقه حل شود.
وزیر امور خارجه ایران ادامه داد: تجربه هفت دهه گذشته نشان می‌دهد که حل ریشه‌ای اشغال فلسطین فقط در راه مقاومت، مقاومت و مقاومت است.
امیرعبداللهیان تاکید کرد: با همه توان کنار ملت فلسطین تا تحقق اهدافشان ایستاده و این را به لحاظ اخلاقی و دینی بر خود واجب می‌دانیم.

لینک کوتاه:

کپی شد