جمعه 20/سپتامبر/2024

ورود غزه به موج پنجم کرونا

پنج‌شنبه 14-جولای-2022

گروه بحران وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد این منطقه وارد پنجمین موج از همه‌گیری ویروس کرونا شده است.
این خبر پس از نشست روز گذشته گروه بحران وزارت بهداشت به منظور بررسی آخرین تحولات شیوع ویروس کرونا اعلام شد. علاوه بر آن در مورد بازگشت به سیاست‌ها و اقدامات و شیوه نامه‌های مربوط به این همه‌گیری تصمیم گیری شد. این اقدام در پی افزایش ابتلاهای روزانه ثبت شده صورت پذیرفت که اشاره به آن دارد نوار غزه وارد پنجمین موج از همه‌گیری ویروس کووید 19 از نوع BA5 شده که از سرعت انتقال بیشتری برخوردار است.
گروه بحران در جریان این نشست تاکید کرد تمام داده‌های موجود اشاره به آن دارند که تعداد ابتلاهای قابل پیش بینی ثبت شده که نیازمند مراقبت‌های پزشکی باشند هرگز به سطح موج‌های گذشته این همه‌گیری نخواهد رسید.
وزارت بهداشت غزه ضمن اشاره به افزایش ایمنی در پی واکسیناسیون عمومی و کاهش فوتی‌ها بر دریافت واکسن توسط افرادی که هنوز برای این امر مراجعه نکرده‌اند و همچنین دریافت دُز یادآور آن برای دیگر افراد تاکید نموده و استفاده از ماسک در مراکز بهداشتی را برای تمامی افراد الزام آور دانست.
گروه بحران وزارت بهداشت غزه به تخصیص مراکز تریاژ تنفسی در بیمارستان‌ها برای افراد با شرایط خطرناک که از عوارض شدید بیماری رنج می‌برند توصیه نموده و اعلام کرد افراد مشکوک به ابتلا به مراکز بهداشتی اعلام شده زیر نظر وزارت بهداشت و آنروا و دیگر نهادهای خصوصی مراجعه کنند.

لینک کوتاه:

کپی شد