دوشنبه 23/سپتامبر/2024

وحشت جدی اشغالگران از تهدیدات سید حسن نصرالله

جمعه 22-جولای-2022

یوسی یهوشع خبرنگار نظامی روزنامه یدیعوت آحرونوت تاکید کرد مسئولان امنیتی اسرائیلی تهدیدات سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در پی اختلافات به وجود آمده بر سر مرزهای دریایی با لبنان و سکوی گازی کاریش را بسیار جدی گرفته‌اند.
وی تاکید کرد در روزهای اخیر جلسات حساسی با حضور یاییر لاپید نخست وزیر، بنی گانتس وزیر جنگ و آویو کوخاوی رئیس ستاد ارتش اسرائیل در خصوص امکان واکنش احتمالی حزب الله به اسرائیل برگزار شده است.
یهوشع گفت: حزب الله تلاش می‌کند مسئول بحران وخیم انرژی در لبنان را اسرائیل معرفی کرده و برای خطرات جنگ نیز آماده است، همچنانکه روزنامه الاخبار لبنان نیز به نقل از سید حسن نصرالله اعلام کرد سقف اقدامات خود را بالاتر برده تا آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها تسلیم شوند چرا که روند فروپاشی لبنان همچنان ادامه دارد.
یهوشع معتقد است در برابر سید حسن نصرالله گزینه‌های متعددی از جمله حمله پهپادی به سکوی گازی، استفاده از غواصان یا بکارگیری نقشه‌ای کارآمدتر وجود دارد. ارزیابی افراد مرتبط با این پرونده در ارتش اسرائیل بیانگر آن است که به پرواز در آوردن یک پهپاد مخصوص جمع آوری اطلاعات به معنای آن است که حزب الله نمی‌خواهد غیر نظامیان آسیب ببینند.
این خبرنگار صهیونیست معتقد است در صورت وقوع هر سناریوی قابل تصور منابع بلند پایه ارتش اسرائیل تاکید دارند نباید به دفع و نابودی آن سناریو اکتفا شود بلکه واکنش به آن نیز باید در دستور کار قرار گیرد علاوه بر آنکه معضل اصلی را در این مساله می‌دانند که هر گزینه انتخابی در آینده باید به گونه‌ای باشد که طرفین را به درگیری چند روزه و یا وخامت اوضاع سوق ندهد.

لینک کوتاه:

کپی شد