دوشنبه 23/سپتامبر/2024

نویسنده اسرائیلی: اردوغان اساساً یک یهودی ستیز است

پنج‌شنبه 18-آگوست-2022

آریئیل کهانا نویسنده روزنامه اسرائیل هایوم در واکنش به از سرگیری روابط عادی دیپلماتیک میان رژیم صهیونیستی و ترکیه تاکید کرد با وجود پایان یافتن قطع رابطه میان طرفین اما باید توجه داشت که این پایان ماجرا نیست.
کهانا گفت: به نظر می‌رسد رئیس جمهور ترکیه همچنان سیاست‌های خود در قبال اسرائیل را ادامه دهد چرا که وی یهود ستیزی را از شیر مادرش دریافت کرده و رفتارهای بی ثبات وی در سال‌های اخیر افزایش یافته و رهبران اسرائیل این را به خوبی درک می‌کنند.
وی به نقل از یک مسئول بلند پایه رژیم صهیونیستی افزود: اگر اردوغان علیه اسرائیل اقدامی انجام دهد اسرائیل نیز رفتاری مشابه خواهد داشت.
کهانا تاکید کرد: همانطور که روابط دیپلماتیک ارتقا یافته در صورت لزوم سطح آن می‌تواند کاهش پیدا کند اما در شرایط کنونی که امکان دستیابی به مصالحه فراهم است دلیلی برای رویگردانی از آن وجود ندارد.
کهانا ادامه داد ترکیه هم اکنون نماینده خود در اسرائیل را به سطح سفیر ارتقا داده اما اسرائیل همچنان برای این موضوع اقدامی انجام نداده و باید روند تعیین سفیر خود را آغاز کند.
روز چهارشنبه یاییر لاپید نخست وزیر رژیم صهیونیستی از سرگیری روابط با ترکیه و تبادل مجدد سفیر میان طرفین را اعلام کرد.
لاپید در حساب شخصی خود در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: در تماس تلفنی میان من و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه طرفین برای تبادل مجدد سفیر و از سرگیری روابط توافق کردند.

لینک کوتاه:

کپی شد