سه شنبه 24/سپتامبر/2024

اسکان ده‌ها خانواده اوکراینی فراری از جنگ در شهر‌ک‌های کرانه باختری

پنج‌شنبه 25-آگوست-2022

روزنامه صهیونیستی اسرائیل هایوم امروز در گزارشی اعلام کرد مقامات رژیم اشغالگر ده‌ها خانواده یهودی اوکراینی که از جنگ این کشور فرار کرده‌اند را در 6 ماهه اخیر در شهرک‌های کرانه باختری اسکان داده‌اند.
این روزنامه به نقل از شلومو نعمان رئیس شورای شهرکی گوش عتصیون در جنوب کرانه باختری اعلام کرد: بیش از 50 خانواده یهودی اوکراینی در شهرک گوش عتصیون اسکان داده شده‌اند.
وی افزود: ما مرکزی برای استقبال از آنها در شهرک‌ها ایجاد و ده‌ها واحد آپارتمانی اجاره کرده‌ایم و افراد را از فرودگاه به طور مستقیم مورد استقبال قرار می‌دهیم.
بر اساس آمارهای ارائه شده اسرائیلی در کشور اوکراین حدود 43300 نفر خود را یهودی معرفی کرده‌اند. همچنین پژوهش جمعیتی انجام شده در سال 2020 در مورد یهودیان اروپا نشان می‌دهد 200 هزار خانواده بر اساس قانون بازگشت یهودیان و نزدیکان آنها شرایط لازم برای انتقال به اراضی اشغالی را دارند.
آمارهای ارائه شده از سوی «صلح اکنون» به عنوان یک جنبش حقوقی اسرائیلی حاکی از آن است که حدود 700 هزار شهرک نشین در 145 شهرک بزرگ رسمی بر اساس قوانین اسرائیلی و 140 شهرک غیر رسمی در کرانه باختری از جمله قدس شرقی زندگی می‌کنند.
لازم به ذکر است سازمان ملل متحد و اکثریت مجامع بین المللی شهرک‌های کرانه باختری را غیر قانونی دانسته و احداث آنها را در تعارض با توافقات و قطعنامه‌های بین المللی توصیف می‌کنند.

لینک کوتاه:

کپی شد