جمعه 20/سپتامبر/2024

مانع تراشی ابومازن برای شکست گفتگوهای الجزایر

جمعه 14-اکتبر-2022

یک منبع فلسطینی برخی جزئیات محرمانه اتفاق افتاده در جریان گفتگوهای روز گذشته گروه‌های فلسطینی در الجزایر برای دستیابی به آشتی و پایان دادن به اختلافات داخلی را فاش کرد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از پایگاه خبری عربی 21 یک منبع مطلع از جزئیات گفتگوی گروه‌های فلسطینی گفت: روز گذشته شرایط کاملاً مساعد و فضایی بسیار خوش بینانه بر گفتگوها و دیدار گروه‌ها با یکدیگر حکم فرما بود.
وی افزود: الجزایری‌ها از نزدیک شدن به دستیابی گرو‌ه‌ها به توافق و امضای آن در قالب «اعلامیه الجزایر» بسیار خوشحال بودند، عبدالمجید تبون رئیس جمهور الجزایر نیز به طور سرزده وارد سالن جلسات شد و به تمام حاضرین خوش‌آمد گفت.
این منبع که نخواست نام وی فاش شود ادامه داد: عصر روز گذشته با عزام احمد رئیس هیات فتح در گفتگوها از رام الله تماسی تلفنی برقرار شد و ابومازن به وی اعلام کرد از امضای هر گونه سندی که متضمن پایبندی به مشرعیت بین المللی نیست خودداری نماید.
وی در ادامه افزود: احمد این مساله را به اطلاع حضار رسانده و اعلام کرد جنبش فتح اصرار دارد بندی به این سند اضافه شود که متضمن پایبندی دولت به قطعنامه‌های بین المللی است، این امر حتی برای گروه‌های وابسته به سازمان آزادی بخش فلسطین نیز تکان دهنده بود.
در بخش دیگری از اظهارات این منبع آمده است: پس از سخنان احمد گفتگوها 6 ساعت به طول انجامید و در آستانه شکست قرار گرفت، تلاش‌ها همچنان برای عبور از مانع ایجاد شده توسط رئیس تشکیلات خودگردان ادامه دارد چرا که وی بر پایبندی به آن دسته از قطعنامه‌های بین المللی تاکید دارد که از سوی بیشتر گروه‌های فلسطینی پذیرفتنی نیست که حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی در صدر آنها قرار دارند.

لینک کوتاه:

کپی شد