یکشنبه 22/سپتامبر/2024

افزایش حمایت مردمی از «عرین الاسود» پیامد محاصره نابلس

پنج‌شنبه 27-اکتبر-2022

رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند محاصره نظامی تحمیلی رژیم صهیونیستی علیه شهر نابلس در شمال کرانه باختری که با هدف فشار بر ساکنان این شهر انجام شده تا در نهایت به اقدام آنان علیه گروه چریکی «عرین الاسود» منتهی شود نتایج عکس و منفی برای این رژیم داشته چرا که این گروه نظامی از جایگاه و حمایت رو به افزایش مردمی در این منطقه برخوردار است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین روزنامه عبری زبان هاآرتص امروز پنجشنبه در گزارشی اعلام کرد: ورودی غربی شهر نابلس از زمان وقوع انتفاضه سال 2000 تاکنون شاهد چنین وضعیتی نبوده به طوری که ایست و بازرسی‌های نظامی و حضور پر تعداد سربازان در کنار خاکریزهای ایجاد شده در اطراف جاده‌های منتهی به این شهر قابل مشاهده است.

این روزنامه افزود: خبرهایی از تبادل آتش و تیراندازی، کشته شدن جوانان فلسطینی و برگزاری مراسمات تشییع جنازه در نابلس در دو هفته گذشته به گوش می‌رسد و بسیاری از مردم از ورود به این شهر منع شده‌اند و روند تجارت به شکل تقریباً کامل در این شهر که پایتخت اقتصادی فلسطین به شمار می‌‌رود متوقف گردیده است.

هاآرتص تاکید کرد: با چنین وضعیتی سطح حمایت مردمی در صفوف فلسطینیان از گروه‌هایی مانند «عرین الاسود» تغییر نکرده و بلکه افزایش یافته است.

محاصره نظامی تحمیل شده از سوی نظامیان اشغالگر علیه نابلس وارد 17 امین روز متوالی خود شده و ورودی‌‌های این شهر با ایست و بازرسی‌ها و خاکریزهای ایجاد شده مسدود گردیده است. این وضعیت به محاصره تقریباً 450 هزار فلسطینی و جلوگیری از جابجایی آنها به بیرون از این شهر و روستاهای اطراف آن منجر شده است.

لینک کوتاه:

کپی شد