جمعه 20/سپتامبر/2024

بدبینی 57 درصدی اسرائیلی‌ها نسبت به آینده امنیت رژیم صهیونیستی

پنج‌شنبه 27-اکتبر-2022

میزان اسرائیلی‌های خوشبین به آینده امنیت ملی رژیم صهیونیستی در پی اجرای سلسله عملیات‌های مسلحانه فلسطینی اخیر کاهش یافته همچنانکه بخش قابل توجهی از آنها نسبت به نتایج انتخاباتی که قرار است چند روز آینده برگزار شوند اعتماد ندارند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین نتایج نظرسنجی ماهانه برگزار شده توسط «مرکز اسرائیلی دموکراسی» بیانگر آن است که میزان افراد خوشبین به آینده امنیت ملی رژیم صهیونیستی از 52 درصد در ماه آگوست گذشته به 43 درصد در اکتبر جاری کاهش یافته است. از این میان 45 درصد از افراد خوشبین به این مساله یهودی و 30 درصد عرب بوده‌اند.

این نظرسنجی نشان می‌دهد میزان افراد خوشبین به آینده دموکراسی در اسرائیل بسیار کمتر و 36.8 درصد است (38 درصد یهودی و 30 درصد عرب) که البته این میزان از 5 ماه گذشته تغییری نداشته است.

همچنین 39 درصد از افراد شرکت کننده در این نظرسنجی تاکید کردند به نتایج انتخابات آینده کنست اعتماد نداشته و نتایج اعلامی حاکی از واقعیت آرای ریخته شده در صندوق‌ها نخواهد بود.

شرکت کنندگان در این نظرسنجی در خصوص راهکار دو دولتی و پرداختن دولت آینده رژیم صهیونیستی به آن نیز مورد سوال واقع شدند که 31 درصد از یهودیان آن را مورد تایید قرار دادند در حالی که این میزان 44 درصد در نظرسنجی فوریه 2021 بوده است. عرب‌ها نیز موافقت 60 درصدی خود با این مساله را اعلام کرده در حالی در فوریه سال گذشته 79 درصد با آن موافقت کرده بودند.

در پی حوادث امنیتی اخیر میزان افرادی که معتقدند در صورت عدم دستیابی به راه حلی برای نزاع اسرائیلی فلسطینی احتمال آغاز انتفاضه سوم وجود دارد افزایش یافته است. در ژوئن سال 2017 تنها 36 درصد احتمال آغاز انتفاضه‌ای جدید را تایید کردند اما این میزان در ژوئن گذشته به 55 درصد و در اکتبر جاری به 62 درصد افزایش پیدا کرده است.

یهودیانی که در ژوئن گذشته این حادثه را پیش بینی کردند 57 درصد بوده و هم اکنون میزان آنها 64 درصد شده است و از سوی دیگر این میزان برای عرب‌ها از 44 درصد به 51.5 درصد افزایش یافته است.

54 درصد از یهودیان و 23 درصد از عرب‌ها عملکرد نیروهای امنیتی اسرائیلی ارتش، پلیس و شاباک را مناسب ارزیابی کرده‌اند.

همچنین 55 درصد از یهودیان و 17 درصد از عرب‌ها تاکید کردند رژیم صهیونیستی حتی بدون موافقت آمریکا نیز باید به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله کند.

لینک کوتاه:

کپی شد