جمعه 20/سپتامبر/2024

هشدار شورای افتای فلسطین نسبت به پیامد تهدیدات احزاب اسرائیلی

پنج‌شنبه 17-نوامبر-2022

شورای عالی افتای فلسطین نسبت به حمله وحشیانه انجام شده توسط مقامات اشغالگر اسرائیلی در چارچوب شهرک سازی علیه اراضی فلسطینی در نقاط مختلف کرانه باختری و قدس هشدار داد.
این شورا اعلام کرد سرطان شهرک سازی که بر اراضی فلسطینی آغاز شده تلاشی اسرائیلی برای تحمیل واقعیت‌های جدید جمعیتی از طریق افزایش تعداد شهرک نشینان و تسلط بر منابع طبیعی آنان و محروم کردن مردم فلسطین از این منابع است.
شورای عالی افتای فلسطین در نشست برگزار شده امروز به ریاست شیخ محمد حسین مفتی عام قدس و سرزمین فلسطین و رئیس این شورا همچنین نسبت به شعارها، تهدیدات و عبارت‌های مطرح شده از سوی احزاب اسرائیلی علیه مقدسات فلسطینی به ویژه مسجد الاقصی و اسرای فلسطینی در تبلیغات انتخابات اخیر هشدار داد.
این شورا در بیانیه خود تاکید کرد مسجد الاقصی خط قرمز بوده و تنها برای مسلمانان است و هیچکس در آن شراکتی نداشته و تلاش اشغالگران برای اعمال تغییرات تاریخی و مذهبی در آن نزد همگان غیر قابل قبول است و فلسطینیان همچنان نگهبان آن باقی مانده و برای آن فداکاری می‌کنند.
در بخش دیگری از این بیانیه تلاش مقامات اشغالگر برای یهودی سازی شهر قدس از طریق انجمن‌های شهرک سازی برای تسلط بر مناطق آن از جمله سلوان، قلندیا، شعفاط و دیگر مناطق این شهر محکوم شده است.
این شورای عالی تاکید کرد هدف اشغالگران از اعمال این گونه تغییرات در شهر قدس نابودی تمام آثار عربی و اسلامی از این شهر و ایجاد تاریخی جعلی به نفع اشغالگری است.

لینک کوتاه:

کپی شد