جمعه 20/سپتامبر/2024

درخواست 198 نهاد بین‌المللی برای تحقیق در مورد جنایات رژیم صهیونیستی

دوشنبه 28-نوامبر-2022

198 نهاد فلسطینی و بین‌المللی از “کریم خان” دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی و سیلویا فرناندز گورمندی رئیس انجمن کشورهای عضو این دیوان خواستند در مورد جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه ملت و جامعه مدنی فلسطین تحقیق کنند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این نهادها در یادداشتی به دیوان کیفری بین‌المللی خواستار محکومیت علنی تروریست خواندن نهادهای جامعه مدنی فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی و فشار بر این رژیم جهت تجدیدنظر در این تصمیم خود شدند.
آن‌ها همچنین تاکید کردند که تحقیقات دیوان کیفری بین‌المللی باید حمله نظامی آگوست سال جاری رژیم صهیونیستی به غزه را هم شامل شود.
این نهادها همچنین بر ضرورت تسریع در روند تحقیق در مورد اوضاع فلسطین از جمله جنایت نژادپرستانه رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان و صدور بیانیه‌هایی به منظور ممانعت از مبادرت این رژیم به اقداماتی که به ادامه ارتکاب جنایت ضد بشری و جنگی منجر خواهد شد، تاکید کردند.
آن‌ها عنوان کردند که تمامی جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین از جمله تجاوزات علیه نهادهای فلسطینی، جزو جنایات نژادپرستانه و ضدانسانی به شمار می‌رود و باید حتما دیوان کیفری بین‌المللی در مورد آن تحقیق کند.

لینک کوتاه:

کپی شد