جمعه 20/سپتامبر/2024

تحرک جدید منطقه‌ای و بین‌المللی برای از سرگیری مذاکرات سازش

پنج‌شنبه 12-ژانویه-2023

پایگاه خبری عبری زبان واللا امروز پنجشنبه اعلام کرد سند اصولی امضا شده در کنفرانس النقب زمینه ساز از سرگیری مذاکرات میان تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی بوده است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین محتوای این سند که توسط آمریکا، رژیم صهیونیستی، امارات متحده عربی، بحرین، مغرب و مصر به امضا رسیده تا زمان برگزاری نشست ابوظبی در این هفته محرمانه باقی مانده بود.
این رسانه صهیونیستی ادامه داد این سند می‌تواند روابط طرفین را مهار کرده و محرکی برای روابط میان رژیم صهیونیستی و فلسطینیان و تقویت حل و فصل نزاع فلسطینی – اسرائیلی از طریق مذاکرات و بخشی از تلاش‌های انجام شده برای تحقق صلح همه جانبه و عادلانه باشد.
بر اساس اعلام این رسانه عبری زبان این سند تاکید دارد یکی از اهداف کنفرانس النقب توسعه و اجرای ابتکاراتی است که به تقویت اقتصاد فلسطین و بهبود کیفیت زندگی مردم این کشور کمک می‌کند.
دو روز قبل نشستی در ابوظبی پایتخت امارات با حضور رژیم صهیونیستی، مصر، بحرین، امارات و مغرب در چارچوب اولین نشست گروه‌های کاری کنفرانس النقب برگزار گردید.
کنفرانس النقب برای اولین در سدیه بوکر منطقه النقب با مشارکت وزرای خارجه 6 کشور در مارس گذشته برگزار گردید. هدف از این نشست فعال سازی توافقات عادی سازی روابط در قالب پروژه‌های مشترک و توافق برای سازوکاری عملیاتی علیه ایران بوده که در راستای تلاش طرف اسرائیلی برای تشکیل یک ائتلاف در مقابل ایران صورت پذیرفت.

لینک کوتاه:

کپی شد