چهارشنبه 25/سپتامبر/2024

افزایش تمایل به مهاجرت از اراضی اشغالی همزمان با پیروزی دولت راستگرا

پنج‌شنبه 12-ژانویه-2023

داده‌های جدید اسرائیلی بیانگر ایجاد تمایل زیاد برای دریافت تابعیت کشورهای اروپایی است که این پدیده پس از نتایج انتخابات اخیر کنست و به قدرت رسیدن راستگرایان و نگرانی اسرائیلی‌ها نسبت به آینده افزایش پیدا کرده است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین روزنامه معاریو اعلام کرد: سفارتخانه‌های کشورهای اروپایی تعداد زیادی درخواست اخذ تابعیت و گذرنامه از ماه نوامبر گذشته دریافت کرده‌اند که آغاز این روند افزایشی همزمان با روزهای انتخابات در اسرائیل بوده است.
بر اساس آمارهای ارائه شده میزان درخواست برای دریافت تابعیت فرانسوی در ماه نوامبر گذشته 13 درصد افزایش داشته که این میزان برای دریافت تابعیت کشورهای آلمان و پرتغال 10 درصد ثبت شده است.
در ادامه این گزارش آمده است: ماه نوامبر گذشته نقطه تحولی برای مهاجرت از اسرائیل بوده چرا که درخواست دریافت تابعیت و گذرنامه افزایش قابل توجهی داشته و این حاکی از نگرانی اسرائیلی‌ها نسبت به آینده اسرائیل همزمان با به قدرت رسیدن راستگرایان افراطی است.
این افزایش درخواست برای دریافت تابعیت کشورهای اروپایی را باید به افزایش این روند به طور کلی که از سال 2021 آغاز شده افزود چرا که شاهد افزایش 68 درصدی نسبت به سال‌های پیش از آن بوده است که از جمله عوامل آن پایان یافتن موج کرونا و کاهش سطح امنیت در رژیم صهیونیستی است.
درور حایک مالک یک شرکت حقوقی اسرائیلی در این خصوص گفت: انتخابات اسرائیل میزان درخواست برای دریافت تابعیت پرتغالی در ماه نوامبر  را در مقایسه با ماه اکتبر 6 برابر افزایش داده است.

لینک کوتاه:

کپی شد