جمعه 20/سپتامبر/2024

حماس درگذشت مادر اولین فرمانده کل گردان های قسام را تسلیت گفت

یکشنبه 19-فوریه-2023

جنبش مقاومت اسلامی حماس و گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی این جنبش در شهر خان یونس درگذشت حاجیه خانم “ام جمیل” مادر شهید یاسر النمروطی اولین فرمانده کل این گردان ها را تسلیت گفتند.
حماس طی بیانیه ای که نسخه ای از آن به مرکز اطلاع رسانی فلسطین دورنگار شد، از امت شهید پرور و ملت شریف فلسطین خواست تا در مراسم تشییع جنازه این مرحومه که بعد از نماز ظهر امروز یکشنبه در مسجد الشافعی در اردوگاه خان یونس برگزار می شود، شرکت کنند.
شهید النمروطی به خاطر فعالیت هایش در زمینه تبلیغ برجسته شد، سپس همزمان با تاسیس دستگاه امنیتی حماس “مجد” اندکی قبل از شکل گیری انتفاضه به فعالیت های امنیتی در این جنبش روی آورد و یحیی السنوار وی را مامور تشکیل یک تیم امنیتی در اردوگاه خان یونس کرد تا این تیم تمامی مزدوران رژیم اشغالگر قدس را رصد و تحت تعقیب قرار دهد.
با شکل گیری انتفاضه در سال 1987 میلادی نام النمروطی به عنوان یکی از عوامل و صحنه گردان های فعالیت های میدانی برجسته شد؛ به گونه ای که تظاهرات و راهپیمایی هایی را علیه این رژیم ترتیب می داد و جوانان را به سمت پرتاب سنگ  و کوکتل مولوتوتف به سوی گشتی های اسرائیلی هدایت می کرد.
شایان ذکر است که یاسر النمروطی در 15 ژوئیه سال 1992 پس از درگیری با یک گروه نظامی صهیونیستی که قصد بازداشت وی را داشتند، به شهادت رسید.

 

لینک کوتاه:

کپی شد