جمعه 20/سپتامبر/2024

افزایش همکاری نظامی میان مغرب و رژیم صهیونیستی

پنج‌شنبه 23-فوریه-2023

روز گذشته عابد العلوی بوحامد بازرس نیروی هوایی ارتش مغرب از ژنرال تومر بار فرمانده نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی که برای اولین بار طی سفری رسمی وارد این کشور شد میزبانی کرد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین قرار است تومر بار از پایگاه‌های هوایی مغرب برای تقویت همکاری میان ارتش طرفین بازدید نماید. این اقدام در چارچوب برنامه‌های همکاری نظامی میان طرفین و تقویت ظرفیت‌های بازدارندگی هوایی انجام شده است.
تومر بار روز سه شنبه طی یک سفر رسمی وارد مغرب شد تا در خصوص تقویت همکاری‌های میدانی و فناورانه و همچنین تبادل تجارب و افزایش رزمایش‌های مشترک رایزنی نماید. استقبال از این ژنرال رژیم صهیونیستی با دستور پادشاه مغرب و رئیس ستاد ارتش این کشور انجام شده است. فرمانده بخش رزمایش‌های نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی در این سفر تومر بار را همراهی کرده است.
لازم به ذکر است اولین نشست کمیته راهبری مشترک مغرب  و رژیم صهیونیستی در عرصه امنیت در 16 و 17 ژانویه گذشته در باشگاه افسران رباط و با دستور محمد ششم پادشاه مغرب برگزار شد.
در این نشست در خصوص مسائلی چون همکاری دو جانبه نظامی به ویژه در عرصه لجستیک، رزمایش و به روز رسانی تجهیزات نظامی رایزنی گردید.
طرفین برای تقویت این همکاری‌ها و توسعه آن به عرصه‌های دیگر از جمله اطلاعات، پدافند و جنگ الکترونیک توافق کردند.
بیانیه صادر شده توسط ستاد نیروهای مسلح پادشاهی مغرب اشاره به آن دارد مذاکراتی در حاشیه این نشست میان مسئولان نظامی مغرب و رژیم صهیونیستی انجام شده است.
بر اساس اعلام رسانه‌های صهیونیستی طرفین در این گفتگوها چالش‌های مشترک از جمله تهدیدات ایران و افزایش همکاری‌های دوجانبه امنیتی و نظامی را مورد بررسی قرار داده‌اند.

لینک کوتاه:

کپی شد