شنبه 21/سپتامبر/2024

گفتگوی تلفنی ولایتی با اسماعیل هنیه

یکشنبه 26-فوریه-2023

علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل امروز یکشنبه با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس گفتگو کرد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، جنبش حماس طی بیانیه‌ای اعلام کرد که دو طرف در این تماس تلفنی در مورد آخرین تحولات سیاسی و میدانی فلسطین گفتگو کردند.
ولایتی پیروزی‌ها و دستاوردهای مقاومت فلسطین در مقابله با دشمن صهیونیستی را تبریک گفت و تاکید کرد که راهی که مجاهدان فلسطینی در پیش گرفتند، قطعا به پیروزی خواهد انجامید و این پیروزی بسیار نزدیک‌تر از چیزی است که بسیاری تصور می‌کنند.
طرفین همچنین در مورد نشست امنیتی عقبه گفتگو کردند. ولایتی عنوان کرد که برگزاری این نشست دلیلی بر بحرانی است که دشمن صهیونیستی در آن گرفتار شده و سعی دارد تا با برگزاری این نشست‌ها از آن خارج شود.
دکتر علی ولایتی تصریح کرد که چنین نشست‌هایی تاثیری بر ملت و مقاومت فلسطین ندارد بلکه کشورها، جنبش‌ها و گروه‌های اسلامی حامی فلسطین و مقاومت روز به روز بیشتر خواهد شد.
اسماعیل هنیه نیز از ولایتی به خاطر این تماس تلفنی تقدیر و تشکر کرد و گفت ما در مرحله جدیدی از مقابله با دشمن صهیونیستی قرار داریم و مقاومت امروز در درون همه جوانان فلسطینی که خط مقدم دفاع از قدس و مقدسات فلسطین به نیابت از امت هستند، ریشه دوانده است.
هنیه اظهار داشت که ما پیگیر نشست عقبه هستیم و می دانیم که انتفاضه شکل گرفته در کرانه باختری به بحرانی برای دشمن تبدیل شده که قادر به مقابله با آن نیست.
وی افزود که ده ها نفر از جوانان فلسطینی و مجاهدان مقاومت در کرانه باختری در حال مقابله با دشمن صهیونیستی هستند و برای همین دولت آمریکا در تلاش برای نجات دشمن صهیونیستی از بحران گرفتار شده در آن در کرانه باختری است.
رئیس دفتر سیاسی حماس عنوان کرد که فلسطینیان به طور عام مخالف برگزاری این نشست هستند و تشکیلات خودگردان نماینده ملت فلسطین در این نشست نیست و مقاومت فلسطین به هیچ وجه تحت تاثیر نتایج این نشست نخواهد بود و فلسطینیان به مقاومت و مبارزه ادامه خواهند داد.
اسماعیل هنیه همچنین بر تقویت روابط جنبش متبوعش با تمامی جریان های امت به ویژه محور مقاومت تاکید کرد و از حمایت های جمهوری اسلامی ایران از ملت و ومقاومت فلسطین تقدیر کرد.

لینک کوتاه:

کپی شد