شنبه 21/سپتامبر/2024

بیش از 150 خانواده ساکن قدس در معرض اخراج از خانه‌های خود قرار دارند

پنج‌شنبه 2-مارس-2023

بیش از 150 خانواده فلسطینی ساکن در بخش قدیمی شهر قدس  و محله‌های اطراف آن در معرض تخریب خانه‌های خود و اخراج دسته جمعی پیش از حلول ماه مبارک رمضان قرار دارند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین دادگاه‌های رژیم صهیونیستی در ماه مارس جاری جلساتی برگزار کرده‌اند که نتیجه احتمالی آن قطعی شدن تخلیه برخی واحدهای مسکونی و اخراج صاحبان آنان است که بر اساس آن احتمالاً تنها در یک نوبت 80 نفر از اهالی این شهر به صورت دسته جمعی در معرض اخراج قرار می‌گیرند.
انجمن‌های شهرک سازی دادخواست‌های مختلفی بر اساس قوانین نژادپرستانه اسرائیلی ارائه کرده‌اند که مضمون تمام آنها تصاحب املاک و منازل فلسطینیان ساکن قدس و اخراج آنان است. اما در مقابل این شهرک نشینان در برابر امکان بازپس‌گیری املاک خود در قدس غربی که از سال 1948 تاکنون در اختیار دارند مصون هستند.
انجمن صهیونیستی «عیر عمیم» که به طور تخصصی در امور قدس فعالیت دارد نسبت به برنامه دولت راستگرای اسرائیل که در حال اجرای بزرگترین عملیات تخلیه و ریشه کن نمودن ده‌ها خانواده فلسطینی از منازل خود در بخش قدیمی شهر قدس به ویژه شیخ جراح و سلوان هستند هشدار داد.
این انجمن تاکید کرد: بیش از 150 خانواده در بخش قدیمی شهر قدس و محله‌های اطراف آن که تعداد آنها حدود 1000 نفر می‌شود در معرض خطر تخلیه فوری منازل و اخراج قرار دارند.
این موسسه صهیونیستی اعلام کرد ادامه روند اخراج فلسطینیان شهر قدس نه تنها نقض آشکار حقوق بشر و قوانین بین المللی است بلکه دارای تاثیرات منفی خطرناک برای خانواده‌ها بوده و شرایط را برای دستیابی به یک آینده سیاسی مورد توافق نامساعد می‌کند.

لینک کوتاه:

کپی شد