جمعه 20/سپتامبر/2024

تضعیف دستگاه قضایی دفاع از اسرائیل را سخت خواهد کرد

پنج‌شنبه 23-مارس-2023

برخی اعضای یهودی دموکرات کنگره آمریکا در جریان ملاقات با مایک هرتزوگ سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا نسبت به طرح این رژیم برای تضعیف دستگاه قضایی ابراز نگرانی کرده و آن را عاملی برای لطمه وارد کردن به «دموکراسی اسرائیلی» دانستند. آنان تاکید کردند در چنین وضعیتی دفاع از رژیم صهیونیستی در آمریکا با مشکلاتی مواجه خواهد شد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین وبگاه عبری زبان واللا به نقل از دو کارمند مطلع اسرائیلی و 3 نفر از اعضای کنگره که در این ملاقات حضور داشتند اعلام کرد: آنچه در این دیدار رخ داد حاکی از میزان نگرانی رو به افزایش حامیان رژیم صهیونیستی در حزب دموکرات به ویژه یهودیان در خصوص طرح دولت برای تضعیف دستگاه قضایی و تاثیر منفی آن بر روابط با آمریکا است.
دو کارمند مطلع اسرائیلی به واللا اعلام کردند در این ملاقات بیش از 20 نماینده یهودی کنگره آمریکا حضور داشته و به شدت از این طرح دولت رژیم صهیونیستی انتقاد کردند.
یکی از اعضای کنگره که در این دیدار حضور داشته به این رسانه صهیونیستی تاکید کرده گفتگوها صریح و مستقیم بوده و تمام حاضران در این جلسه نگرانی خود نسبت به آنچه از رای دهندگان یهودی می‌شنوند را ابراز داشتند.
برد اشنایدر یکی از اعضای کنگره آمریکا در این خصوص گفت: ما نسبت به برخی تغییرات جاری در اسرائیل که به سمت افراط گرایی است و می‌تواند بر دموکراسی اسرائیل تاثیرات منفی داشته باشد اعلام نگرانی کردیم. این در حالی است که تمام حاضران در این نشست از روابط نزدیک با اسرائیل برخوردار بوده و به حفظ روابط آمریکا و اسرائیل پایبند هستند.
وی تاکید کرد: امتیاز اسرائیل آن است که (کشوری) یهودی و دموکراتیک است و این جایگاه خاص و همیشگی در روابط میان اسرائیل و آمریکا داشته است، اما اجرای تغییرات کنونی در دستگاه قضایی سخن گفتن از اسرائیل در آمریکا را سخت خواهد کرد و این مساله به اطلاع سفیر اسرائیل در واشنگتن رسید.

لینک کوتاه:

کپی شد