چهارشنبه 18/سپتامبر/2024

50 درصد از اراضی مصادره شده کرانه باختری در اختیار شهرک نشینان است

پنج‌شنبه 15-ژوئن-2023

دو سازمان حقوقی صهیونیستی اعلام کردند مقامات رژیم اشغالگر 50 درصد از اراضی مصادره شده کرانه باختری را به شهرک نشنیان داده و از آن استفاده می‌کنند و تنها 2 درصد از این اراضی در اختیار فلسطینیان است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین دو سازمان «کرم نابوت» و «حقل» افزودند مقامات مسئول اسرائیلی هنگام مصادره اراضی کرانه باختری ادعا می‌کنند از آنها برای ایجاد زیرساخت‌هایی مانند خیابان استفاده می‌شود اما در سال‌های گذشته 4 شهرک در اراضی مصادره‌ای ساخته شده است.
اشغالگران صهیونیست از سال 1967 و اشغال کرانه باختری تا سال 2022 مجموعاً 313 حکم برای مصادره حدود 7400 هکتار زمین را صادر کرده‌اند که در تمامی این موارد مدعی استفاده از آنها برای نیازهای مردم بوده‌اند.
اما بر اساس این گزارش 3700 هکتار از اراضی مصادره شده برای ایجاد زیرساخت‌هایی استفاده شده که در بیشتر آنها جاده‌هایی مورد استفاده فلسطینیان و اسرائیلی‌ها احداث گردیده و 3600 هکتار برای بهره برداری شهرک نشینان اختصاص یافته و تنها 153.2 هکتار از این اراضی در اختیار فلسطینیان قرار گرفته است.
در بخش دیگری از این گزارش به مصادره اماکن باستانی و تاریخی نیز اشاره شده به طوری که مصادره 13.9 هکتار از اراضی تاریخی «ارخیلاس» در منطقه الاغوار در نزدیکی روستای العوجا از جمله آنهاست.
این گزارش همچنین تاکید دارد تعداد احکام مصادره اراضی با توسعه ساخت و ساز در شهرک‌ها همخوانی داشته به طوری که بیشتر این احکام در سال‌های 1977 تا 1984 صادر گردیده و تعداد آنها 179 مورد و 56 درصد از مجموع تمامی احکام بوده است.
در این سال‌ها در اراضی مصادره شده از سوی اشغالگران 70 شهرک جدید احداث گردیده و زیرساخت‌های اختصاصی برای این شهرک‌ها مانند جاده‌های اختصاصی در این اراضی ساخته شده است.

لینک کوتاه:

کپی شد