چهارشنبه 25/سپتامبر/2024

رونق فروش سلاح‌های اسرائیلی در پی عادی سازی روابط کشورهای عربی

پنج‌شنبه 15-ژوئن-2023

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد صاردات بخش صنایع نظامی این رژیم در سال 2022 افزایش قابل توجهی داشته که از این میان سهم کشورهایی که روابط خود با این رژیم را عادی سازی کرده‌اند 3 میلیارد دلار بوده است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین حجم صادرات نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی به کشورهای جهان در سال 2022 حدود 12.5 میلیارد دلار بوده این میزان نسبت به سال 2014 دو برابر افزایش یافته است که 50 درصد از این افزایش به 3 سال گذشته مربوط می‌شود. بر اساس اعلام وزرات جنگ رژیم صهیونیستی از این میان 3 میلیارد دلار سهم کشورهایی بوده که در چارچوب توافقات ابراهیم روابط خود با این رژیم را عادی سازی کرده‌اند.
بیشترین صادرات نظامی رژیم صهیونیستی در سال گذشته به پهپاد و کوادکوپتر مربوط می‌شود که 25 درصد از این صادرات را به خود اختصاص داده است. همچنین موشک و سامانه‌های پدافندی 19 درصد و سامانه‌های راداری و جنگ الکترونیک نیز 13 درصد از این صادرات را شامل می‌شوند.
افزایش این ارقام به رشد درخواست ارتش‌های ناتو برای سلاح‌های پیشرفته در پی جنگ اوکراین و همچنین کشورهای عربی مربوط می‌شود که روابط خود با رژیم صهیونیستی را در چارچوب توافقات ابراهیم عادی سازی کرده‌اند.
وزارت جنگ رژیم صهیونیستی تاکید کرد: درخواست سلاح از اسرائیل به حدی افزایش یافته که در صورت وجود خطوط تولید بیشتر در تل آویو ارقام فروش و صادرات بسیار بیش از چیزی می‌بود که به ثبت رسیده است.
سال گذشته میلادی حدود 120 شرکت صهیونیستی موفق شدند صدها قرارداد جدید با کشورهای مختلف امضا کنند که برخی از آنها قراردادهایی بزرگ با ارزش‌های صدها میلیون دلاری بوده که از جمله آنها می‌توان به قرارداد فروش موشک‌های «حیتس 3» به آلمان اشاره کرد.
بر اساس برخی اطلاعات حدود نیمی از توافقات جدید امضا شده در سال 2022، هر کدام بیش از 100 میلیون دلار ارزش دارند.

لینک کوتاه:

کپی شد