جمعه 20/سپتامبر/2024

اعتراض رژیم صهیونیستی به گسترش همکاری ایران و روسیه

پنج‌شنبه 15-ژوئن-2023

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جریان گفتگو با کمیته امنیت و خارجی کنست این رژیم در سه شنبه گذشته اعلام کرد به دولت روسیه در خصوص همکاری‌های این کشور با ایران که روابط دوجانبه آنها را تقویت می‌کند اعتراض نموده و نگرانی خود نسبت به احتمال تجهیز ایران به سلاح‌های پیشرفته توسط مسکو را یادآور شده است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین نتانیاهو در این نشست افزود: گفتگوی آرامی با دولت روسیه انجام شد، روس‌ها نگران کمک‌های رو به افزایش ما به اوکراین هستند و به طور متقابل ما نیز نگرانی‌های خود در خصوص تقویت همکاری‌های مسکو با تهران را متذکر شدیم.
از جمله مسائلی که مورد توجه این کمیته قرار گرفت تمجید نتانیاهو از سیاست دولت بنت – لاپید در این زمینه بود به طوری که نخست وزیر گفت: دولت قصد دارد همان سیاست پیشین را ادامه داده و به اوکراین کمک‌های انسان دوستانه و دیپلماتیک ارائه کند و از ارسال کمک‌های تسلیحاتی خودداری نماید.
از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه علیه اوکراین، آمریکا و کشورهای غربی خواستار کمک رژیم صهیونیستی به دولت اوکراین از جمله کمک‌های نظامی شده‌اند.
پس از اعتراض روسیه به کمک‌های رژیم صهیونیستی روابط مسکو و تل آویو به یکی از حساس‌ترین مسائل سیاسی تبدیل شده و این در حالی است که دولت پیشین این رژیم در خصوص بحران اوکراین با احتیاط کامل رفتار نموده تا از هر گونه بحران احتمالی با روسیه اجتناب کند چرا که می‌تواند به آزادی عمل ارتش اسرائیل در سوریه لطمه وارد نماید.

لینک کوتاه:

کپی شد