یکشنبه 27/اکتبر/2024

واشنگتن خواستار تقویت همکاری تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی شد

شنبه 17-ژوئن-2023

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا و یواو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با هم دیدار کرده و اوضاع جاری در کرانه باختری را بررسی کردند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، دیدار آستین و گالانت در سفارت آمریکا در بروکسل انجام گرفت. در این دیدار درور شالوم رئیس شعبه سیاسی و امنیتی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی، ییکی دولف مشاور نظامی گالانت و شاحار کاتس رئیس مقر وزیر جنگ رژیم اشغالگر حضور داشتند.
آستین در این دیدار نسبت به تشدید تنش و ناآرامی ها در کرانه باختری ابراز نگرانی کرد.
وزیر دفاع آمریکا خواستار تقویت همکاری امنیتی بین تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی تحت نظارت آمریکا به منظور کاهش تنش و درگیری ها در کرانه باختری شد.
وزارت دفاع آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که دو طرف در این دیدار بر سر ادامه همکاری و هماهنگی جهت مقابله با تهدیدات پیش رو از جمله ایران توافق کردند.
یواو گالانت نیز تاکید کرد که در دیدار با آستین راه های تقویت همکاری امنیتی با آمریکا و افزایش آموزش های نظامی ارتش رژیم صهیونیستی و نیروهای سنتکام در خاورمیانه را بررسی کرده است.
این دیدار از آن جهت در بروکسل انجام گرفت که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی هرگونه سفر وزرا و مسئولان اسرائیلی به آمریکا قبل از دیدار او با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا را ممنوع اعلام کرده است.
بایدن با وجود گذشت 15 ماه از نخست وزیری مجدد نتانیاهو هنوز از او برای سفر به کاخ سفید دعوت نکرده است.
این در حالی است که اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی قرار است بنابر دعوت رسمی بایدن به زودی راهی آمریکا شود.

لینک کوتاه:

کپی شد