جمعه 20/سپتامبر/2024

دبیرکل سازمان ملل متحد: تخریب دارایی فلسطینیان اقدامی تروریستی است

پنج‌شنبه 22-ژوئن-2023

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد اقدامات تخریبی انجام شده از سوی شهرک نشینان صهیونیست را تروریستی توصیف کرد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین گوترش در بیانیه‌ای اعلام کرد از جمله اقدامات تروریستی، تخریب و آتش زدن اراضی، دارایی‌ها و مدارس روستاهای فلسطینی اطراف نابلس و رام الله توسط شهرک نشینان است.
گوترش همچنین نسبت به ادامه خشونت و خسارت‌های معنوی به ساکنان اراضی اشغالی فلسطین ابراز نگرانی کرده که از جمله آنها حوادث جنین در 19 ژوئن گذشته است که در عملیات نیروهای اشغالگر 7 فلسطینی کشته شده و در میان آنها دو کودک محصل در مدارس آنروا وجود داشته است.
دبیرکل سازمان ملل متحد بر ضرورت مهار تنش‌ها و جلوگیری از افزایش آن تاکید کرد و افزود: اسرائیل به عنوان قدرت اشغالگر باید حمایت از ساکنان غیر نظامی در مقابل هر گونه اقدام خشونت آمیز را تضمین کرده و به مسئولیت‌های خود بر اساس قوانین حقوق بشری بین المللی پایبند باشد.
این مقام ارشد سازمان ملل متحد ادامه داد بازگشت جدی به روند سیاسی و پایان اشغالگری تنها راه مهار این زنجیره خشونت آمیز و وارد آمدن خسارت‌های معنوی است.
شهرک نشینان صهیونیست روز گذشته سلسله حملاتی را به روستاها و مناطق فلسطینی در رام الله، البیره و نابلس انجام دادند که طی آن یک جوان فلسطینی به شهادت رسیده و ده‌ها خانه و خوردو نیز به آتش کشیده شد.

لینک کوتاه:

کپی شد