جمعه 20/سپتامبر/2024

روستای عوریف اینگونه با حملات شهرک‌نشینان اشغالگر مقابله می‌کند

چهارشنبه 28-ژوئن-2023

ساکنان روستای عوریف در جنوب نابلس قادر به شمارش تعداد گلوله‌های گاز اشک‌آور شلیک شده توسط نظامیان اسرائیلی به سمت خانه‌ها و اراضی خود نیستند. عبدالحکیم شحاده یکی از ساکنان این روستا به ثبت تصاویری از این حملات پرداخته تا خشونت و تجاوزات نظامیان و شهرک‌نشینان اشغالگر یهودی علیه این روستا را به تصویر بکشد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، حملات جنایتکارانه شهرک نشینان اشغالگر صهیونیست به روستای عوریف از چهارشنبه گذشته پس از عملیات تیراندازی در شهرک عیلی که به هلاکت 4 صهیونیست و زخمی شدن 4 نفر دیگر انجامید، آغاز شد.
این حملات چندین روز به طول انجامید و طی آن مسجد روستا، مدرسه و برخی منازل فلسطینیان مورد حمله قرار گرفت و اشغالگران صهیونیست دست به جنایاتی وحشیانه در این منطقه زدند.
آمادگی برای مقابله
عبدالحکیم شحاده رئیس شورای روستایی عوریف تاکید کرد که نزدیک به 300 شهرک نشین صهیونیست در حمله به این روستا مشارکت داشتند.
شحاده در گفتگو با الجزیره نت تصریح کرد که ساکنان روستای عوریف پس از عملیات عیلی خود را برای حملات شهرک نشینان اشغالگر آماده کردند.
وی افزود که صدها نفر از ساکنان روستا با دستان خالی و صرفا با سنگ و چوب در چندین منطقه خود را برای مقابله با حمله شهرک نشینان یهودی آماده کردند و با این حال آن ها توانستند خود را به برخی محله ها برسانند و آنجا را مورد حمله قرار دهند.
این شهروند فلسطینی افزود که کمیته های مراقبت در روستا تشکیل شده که به طور شبانه روزی و شیفتی فعالیت می کنند و حملات شهرک نشینان را زیر نظر دارند و به محض هرگونه حمله از طریق بلندگوهای مساجد ساکنان را به مقابله فرا می خوانند و با دوربین های مداربسته نصب شده روی خانه ها تحرکات شهرک نشینان را زیر نظر دارند.
شهرک نشینان اشغالگر اغلب مناطق مهم و حساس همچون مساجد، مدارس و انبارهای آب را مورد حمله قرار می دهند. علاوه بر این، بیش از 40 خانه هم تاکنون مورد حمله شهرک نشینان قرار گرفته است.
30 حمله از ابتدای سال جاری
نصر شحاده مدیر مدرسه روستای عوریف که بیشتر شبیه به زندانی بزرگ است، تاکید کرد که شهرک نشینان قفل و درهای مدرسه را شکسته و به داخل آن کوکتول مولوتف پرتاب کردند.
شهرک نشینان مسجد رباط در نزدیکی این مدرسه را هم مورد حمله قرار داده و در اصلی آن را شکسته و قرآن های داخل آن را هم پاره کرده سپس پا به فرار گذاشتند.
نضال صباح یکی دیگر از شهروندان ساکن روستای عوریف است که می گوید از ترس حمله شهرک نشینان نمی تواند به زمین های کشاورزی خود برود. او تاکید کرد که تاکنون بیش از 20 مرتبه این روستا مورد حمله قرار گرفته است. این شهروند فلسطینی بیان کرد که شهرک نشینان اشغالگر ده ها اصله درخت را قطع کرده و فنس های فلزی اطراف باغات فلسطینیان را بریده و خسارت زیادی به آن ها وارد کردند.
شهرک نشینان اشغالگر از ابتدای سال جاری بیش از 30 مرتبه روستای عوریف را مورد حمله قرار دادند.
صهیونیست هایی که روستای عوریف را مورد حمله قرار می دهند، معمولا از ساکنان شهرک یتسهار در جنوب نابلس هستند.
حملات شهرک نشینان به روستای عوریف اغلب با حمایت نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی انجام می گیرد.
با این حال ارتش رژیم صهیونیستی ادعا می کند که حملات شهرک نشینان به مناطق فلسطینی تروریستی است اما در عمل از آنان حمایت کرده و اقدامی بازدارنده برای توقف این حملات انجام نمی دهد.
شادی شحاده یکی دیگر از ساکنان روستای عوریف می گوید که برای محافظت از خانواده اش درها و پنجره های خانه را با میله های آهنی مستحکم کرده اما با این حال شهرک نشینان باز هم از بیرون به سمت خانه آن ها کوکتول مولوتف و بطری های آتش زا پرتاب می کنند و گاها قصد بریدن میله های آهنی را دارند.
این جوان فلسطینی یک بار حین دفاع از خانواده اش در برابر حمله شهرک نشینان صهیونیست هدف گلوله نظامیان اسرائیلی قرار گرفته و زخمی شده است.
هیئت مقابله با دیوار نژادپرستانه و شهرک سازی رژیم صهیونیستی نیز در بیانیه ای اعلام کرده که شهرک نشینان اشغالگر از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 500 مرتبه فلسطینیان را مورد حمله قرار داده و خسارات سنگینی به خانه ها و باغات و اراضی زراعی آنان وارد کردند.
کمیته های مراقبت، نیازی ضروری
دیگر روستاهای فلسطینی در کرانه باختری نیز همانند روستای عوریف در جنوب نابلس اقدام به تشکیل کمیته هایی برای مراقبت از خانه ها و اراضی خود کرده اند.
فواد حسن فعال ضد شهرک سازی در روستای قصره تاکید کرد که کمیته های حراست محلی از سال 2012 تاکنون توانسته اند حدود 80 درصد از حملات شهرک نشینان را دفع کنند.
حسن در گفتگو با الجزیره نت تاکید کرد که این کمیته ها اقدام به راه اندازی گشتی هایی به ویژه در مناطق جنوبی برای مقابله با توطئه ها و حملات شهرک نشینان اشغالگر یهودی می کنند.
غسان دغلس مسئول پرونده شهرک سازی در شمال کرانه باختری تاکید کرد که تشکیل کمیته هایی برای مقابله با حملات و جنایات شهرک نشینان اشغالگر امری کاملا ضروری است.

لینک کوتاه:

کپی شد