جمعه 20/سپتامبر/2024

محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به جنین در سطح عربی و بین‌المللی

سه‌شنبه 4-جولای-2023

بسیاری از کشورهای عربی و طرف های بین المللی حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به جنین و شهادت و زخمی شدن ده ها نفر در این حملات تا این لحظه را محکوم کردند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، ارتش رژیم صهیونیستی از بامداد دوشنبه عملیات نظامی گسترده ای را علیه جنین آغاز کرده که در آن نیروی هوایی و زمینی این رژیم مشارکت دارند. تا این لحظه 10 فلسطینی در این حملات به شهادت رسیده و بیش از 100 نفر زخمی شدند و ویرانی گسترده ای در این اردوگاه حاصل شده است.
وزارت خارجه اردن طی بیانیه ای حمله به جنین را شدیدا محکوم کرد.
این وزارتخانه نسبت به ادامه درگیری ها در اراضی اشغالی هشدار داد و جامعه بین الملل را به تحرک فوری برای توقف حملات رژیم صهیونیستی و حمایت از فلسطینیان فراخواند.
همچنین وزارت خارجه مصر نیز خواستار مداخله طرف های بین المللی برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی به ویژه در شهر جنین شد.
این وزارتخانه بیان کرد که مصر حملات مکرر رژیم صهیونیستی به اراضی فلسطینی و شهادت شمار زیادی از شهروندان فلسطینی را شدیدا محکوم می کند.
مصر تاکید کرد که رژیم صهیونیستی به شیوه ای افراطی و بی هدف زور و قدرت را علیه فلسطینیان بکار می گیرد و این نقض صریح قوانین و قطعنامه های بین المللی است.
دولت قطر هم حمله به جنین را محکوم کرد و آن را جنایتی دیگر در حق ملت بی گناه فلسطین دانست.
وزارت خارجه قطر نسبت به بی نتیجه بودن تلاش ها برای تحقق صلح و گسترش دایره خشونت و درگیری ها به سبب تجاوزات رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی هشدار داد.
قطر ضمن تاکید بر موضع ثابت خود در حمایت از ملت فلسطین، خواستار تحرک فوری جامعه جهانی برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی و ملزم نمودن این رژیم به پایبندی به قوانین و قطعنامه های بین المللی شد.
از سوی دیگر، وزارت امور خارجه لبنان هم ضمن محکومیت این حملات، جامعه بین الملل را به عمل به مسئولیت های خود و فشار بر رژیم صهیونیستی جهت توقف حملاتش فراخواند.
جمهوری اسلامی ایران هم حمله به جنین را شدیدا محکوم کرده و خواستار توقف فوری آن شد.
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران درباره تجاوز گسترده رژیم صهیونیستی به جنین گفت:  این اقدام جنایتکارانه و ماجراجویی آشکار و مصداق بارز تروریسم دولتی است.
ناصر کنعانی افزود: ملت فلسطین یک بار دیگر شکست را بر صهیونیست‌های اشغالگر تحمیل خواهد کرد و تردید نداریم این رژیم یک بار دیگر شکست سختی خواهد خورد.
وی اشاره کرد که جامعه جهانی در حمایت از این مردم و در مقابل تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی مسؤولیت دارد و باید با جدیت به مسؤولیت خود عمل کند.
در همین راستا، وزارت خارجه الجزایر نیز خواستار توقف فوری حمله نظامی به جنین شد و آن را نقض صریح تمامی قوانین و عرب بین المللی دانست.
الجزایر بار دیگر همبستگی خود را با ملت فلسطین و حمایت از قضیه عادلانه آن تا تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف اعلام کرد.
کشور عمان هم ضمن محکومیت شدید حمله صهیونیست ها به جنین، بر موضع ثابت این کشور در حمایت از قضیه فلسطین و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس در مرزهای سال 1967 با استناد به راه حل تشکیل دو کشور تاکید کرد.
دبیرخانه اتحادیه عرب نیز طی بیانیه ای حمله به جنین را محکوم کرد.
اتحادیه عرب مسئولیت کامل این جنایت را متوجه دولت رژیم صهیونیستی دانست و نسبت به تبعات و پیامدهای ناگوار این جنایت هشدار داد.
همچنین سازمان همکاری اسلامی هم در بیانیه ای ضمن محکومیت حمله به جنین، آن را جنایتی دیگر در کارنامه سیاه اشغالگران صهیونیست دانست.
هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل در فلسطین نیز نسبت به گستردگی حمله به جنین ابراز نگرانی کرد.
لین هاستینگز تاکید کرد که ارتش رژیم صهیونیستی اردوگاه جنین را که مملو از ساکنان غیر نظامی است بمباران می کند. وی از این رژیم خواست اجازه ورود تیم های امدادرسان به اردوگاه جنین را بدهد.
وزارت خارجه امارات هم تهاجم وحشیانه به جنین را محکوم کرد و بر ضرورت توقف فوری حملات رژیم صهیونیستی تاکید کرد.
انجمن علمای یمن در بیانیه ای اعلام کرد که صرفا نباید به محکومیت حملات رژیم صهیونیستی بسنده کرد بلکه باید برای توقف این جنایات دست به اقداماتی عملی زد.
هیئت علمای سلمان عراق نیز تاکید کرد که دشمن صهیونیستی با جنگ افزارها و هواپیماهای خود در حال ارتکاب جنایتی بزرگ علیه بشریت و غیرنظامیان در جنین است و با این حال ادعا می کند که ارتشی شکست ناپذیر است.
این هیئت تاکید کرد که جنین تاریخی مملو از قهرمانی دارد و بارها هیبت پوشالی دشمنان را در هم شکسته است.
وزارت خارجه سوریه نیز ضمن اعلام حمایت کامل از ملت فلسطین و حقوق مشروع آن، حمله به جنین را به شدت محکوم کرده و آن را جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت خواند و خواستار تحرک فوری جامعه جهانی برای توقف آن شد.

 

لینک کوتاه:

کپی شد