شنبه 21/سپتامبر/2024

فریدمن: شاید بایدن آخرین رئیس جمهور دمکرات حامی اسرائیل باشد!

چهارشنبه 19-جولای-2023

روزنامه نگار سرشناس آمریکایی در واکنش به تحرکات اخیر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در رابطه با طرح اصلاحات قضایی دولت بنیامین نتانیاهو تاکید کرد که شاید او آخرین رئیس جمهور دمکرات حامی رژیم صهیونیستی باشد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، توماس فریدمن در مقاله ای در روزنامه نیویورک تایمز تاکید کرد که بایدن که شاید آخرین رئیس جمهور دمکرات حامی “اسرائیل” باشد، هفته پرمشغله‌ای را در رابطه با نبرد در داخل “اسرائیل” بر سر آینده طرح اصلاحات قضایی سپری کرده و در همین راستا روز دوشنبه با نتانیاهو تلفنی گفتگو کرد و اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی را هم برای همین منظور به کاخ سفید دعوت کرده است.
توماس فریدمن از اوج نگرانی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نسبت به آینده رژیم اشغالگر صهیونیستی در سایه تشدید اعتراضات و تظاهرات‌ها علیه کودتای قضایی نتانیاهو خبر داد.
فریدمن تاکید کرد که بایدن اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی را به کاخ سفید کشاند تا پیام نگرانی خود نسبت به تنش و بی‌ثباتی اوضاع در اراضی اشغالی به سبب اختلافات بر سر اصلاحات قضایی را به جامعه “اسرائیل” ابلاغ کند.
وی اشاره کرد که بایدن از نتانیاهو خواسته سریعا این طرح را متوقف کرده و با احزاب اپوزیسیون در مورد آن به توافق برسد.
او همچنین نسبت به اثرات حوادث و رخدادهای جاری در جامعه صهیونیستی بر روابط رژیم صهیونیستی با آمریکا نیز هشدار داد  و گفت ممکن است طرح اصلاحات قضایی لطمه ای به روابط دو طرف وارد کند که هیچگاه نتوان آن را درست کرد.

لینک کوتاه:

کپی شد