چهارشنبه 25/سپتامبر/2024

کاهش مهاجرت یهودیان به اراضی اشغالی از ابتدای سال جاری میلادی

پنج‌شنبه 20-جولای-2023

اطلاعات ارائه شده از سوی منابع صهیونیستی بیانگر آن است که تعداد یهودیان مهاجرت کننده به اراضی اشغالی از ابتدای سال جاری میلاد روندی کاهشی داشته است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین روزنامه عبری زبان هاآرتص اعلام کرد از ابتدای سال جاری میلادی 29293 یهودی مهاجر وارد اراضی اشغالی شده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش 19 درصدی را تجربه کرده است.
این اطلاعات بیانگر آن است که از این تعداد 22851 نفر مربوط به کشور روسیه بوده‌اند که 78 درصد از مجموع این مهاجران را شامل می‌شود. تعداد مهاجران یهودی از روسیه همزمان با آغاز حمله این کشور به اوکراین افزایش یافته اما در عین حال میزان مهاجرت یهودیان از اوکراین کاهش یافته و این میزان در سال جاری تنها 1463 نفر بوده است.
هاآرتص ادامه داد ارتباطی روشن میان کاهش میزان مهاجرت در سال جاری با اصرار دولت نتانیاهو بر تصویب قوانین مربوط به اعمال محدودیت علیه دستگاه قضایی و وارد شدن اراضی اشغالی به عدم ثبات سیاسی و امنیتی وجود دارد.
دولت رژیم صهیونیستی به دلیل قوانین مربوط به تغییر در ساختار دستگاه قضایی که نتانیاهو به دنبال تصویب آن در کنست است درگیر اختلافات بی سابقه داخلی و تظاهرات‌هایی گردیده که تقریباً به صورت روزانه برگزار می‌شود.

لینک کوتاه:

کپی شد