جمعه 20/سپتامبر/2024

دعوت رسمی پادشاه مغرب از نتانیاهو برای سفر به رباط

پنج‌شنبه 20-جولای-2023

محمد ششم پادشاه مغرب به صورت رسمی از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای سفر به این کشور دعوت به عمل آورد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد: محمد ششم پادشاه مغرب از نتانیاهو برای سفر به این کشور دعوت کرد.
در ادامه این بیانیه آمده است: این دعوت در قالب یک پیام شخصی بسیار دوستانه انجام شده و در آن پادشاه از آمادگی اسرائیل برای به رسمیت شناختن حاکمیت مغرب بر منطقه صحرای غربی تشکر کرده است.
بر اساس این بیانیه محمد ششم در این نامه خطاب به نتانیاهو اعلام کرد: این سفر افق‌های جدیدی برای تقویت روابط دو جانبه خواهد گشود.
دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی افزود تساحی هنگبی مشاور امنیت داخلی این رژیم و ناصر بوریطه وزیر خارجه کشور مغرب برای انجام هماهنگی‌های لازم به منظور برگزاری قریب الوقوع اولین سفر نتانیاهو به مغرب توافق کردند.
دفتر پادشاهی مغرب روز دوشنبه اعلام کرد رژیم صهیونیستی حاکمیت این کشور بر منطقه صحرای غربی را به رسمیت شناخته و بازگشایی کنسولگری در شهر الداخله در جنوب مغرب را مورد بررسی قرار داده است و این مساله در پیام نخست وزیر این رژیم به محمد ششم مورد تاکید قرار گرفته است.
همچنین روز دوشنبه هرتسی هالیوی رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی از تعیین وابسته نظامی در مغرب خبر داده و آن را اقدام تاریخی ارتش توصیف کرد که سطح تحولات امنیتی تل آویو و رباط را تقویت می‌نماید.
لازم به ذکر است 10 دسامبر 2020 رژیم صهیونیستی و مغرب از سرگیری روابط دیپلماتیک میان خود پس از توقف آن در سال 2000 را اعلام کردند.
22 دسامبر همان سال نیز مغرب در جریان اولین سفر رسمی یک هیات آمریکایی – اسرائیلی به رباط اعلامیه‌ای مشترک با رژیم صهیونیستی و آمریکا امضا کرد.
این در حالی است که جریان‌ها و احزاب مختلف مغرب و همچنین مردم این کشور با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی مخالف بوده و در مناسبت‌های گوناگون خواستار تحریم این رژیم شده‌اند.

لینک کوتاه:

کپی شد