شنبه 21/سپتامبر/2024

تظاهرات ده‌ها هزار اسرائیلی علیه طرح اصلاحات قضایی در اراضی اشغالی

شنبه 22-جولای-2023

ده ها هزار اسرائیلی امروز شنبه مجددا علیه طرح اصلاحات قضایی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دست به تظاهرات زدند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این طرح جنجالی قرار است روز دوشنبه در کنست به رای گذاشته شود. این در حالی است که اعتراضات علیه این طرح هر روز در حال گسترش است.
ده ها هزار اسرائیلی از چند روز پیش تظاهراتی گسترده را از شهر تل آویو به سمت قدس اشغالی آغاز کردند.
منابع عبری زبان اعلام کردند که این راهپیمایی فردا به محل اقامت نتانیاهو خواهد رسید و معترضین از آنجا به سمت ساختمان دیوان عالی رژیم صهیونیستی حرکت کرده و نهایتا روز دوشنبه مقابل ساختمان کنست تجمع خواهند کرد.
شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که حدود 85 هزار اسرائیلی در حال تظاهرات به سمت قدس در اعتراض به طرح اصلاحات قضایی نتانیاهو هستند و هزاران اسرائیلی دیگر نیز در دیگر شهرها دست به تظاهرات زدند.
“یوال دیسکین” رئیس سابق شاباک در حاشیه مشارکت در تظاهرات ضددولتی در تل آویو تاکید کرد که زمان آن رسیده تا خدمت در نیروهای ذخیره ارتش متوقف شود تا طرح اصلاحات قضایی به طور کامل ملغی شود.
رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند که 10 هزار نفر از نیروهای ذخیره ارتش به صدها نفر از خلبانان و پرسنل نیروی هوایی ملحق شده و اعلام کردند که در اعتراض به طرح جنجالی اصلاحات قضایی حاضر به ادامه خدمت نخواهند بود.

لینک کوتاه:

کپی شد