جمعه 20/سپتامبر/2024

دیدار هیئتی از کنگره آمریکا با مسئولان فلسطینی و اسرائیلی

دوشنبه 7-آگوست-2023

هیئتی از کنگره آمریکا که به اراضی اشغالی فلسطین سفر کرده، امروز دوشنبه با مسئولان فلسطینی و اسرائیلی دیدار کرد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این هیئت متشکل از 22 عضو دمکرات کنگره به ریاست سناتور حکیم جفریس رهبر دمکرات‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا است.
هیئت آمریکایی با محمد آشتیه نخست وزیر تشکیلات خودگردان در رام الله دیدار کرد.
طرفین در این دیدار در مورد راه های احیای روند مذاکرات سازش بین طرفین فلسطینی و صهیونیستی و حمایت از راه حل دو کشور گفتگو کردند.
آشتیه در این دیدار خواستار به رسمیت شناختن کشور فلسطین توسط کنگره شد.
وی افزود که رژیم صهیونیستی به طور روزانه قوانین بین المللی را نقض کرده و علیه ملت فلسطین دست به جنایت می زند و به شهرک سازی ادامه می دهد که تمامی این مسائل موجب نابودی راه حل دو کشور خواهد شد.
محمد آشتیه همچنین خواستار اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی جهت دادن اجازه برگزاری انتخابات فلسطینی در قدس اشغالی طبق توافقنامه های امضا شده شد.
وی بر ضرورت اقدام عملی دولت آمریکا در محکومیت شهرک سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی و انجام اقداماتی بازدارنده در این زمینه شد.
آشتیه همچنین خواستار تعدیل قوانینی شد که تشکیلات خودگردان و سازمان آزادی بخش را هدف قرار داده و آن ها را به تروریسم ارتباط می دهد.
از سوی دیگر، این هیئت آمریکایی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم دیدار کرد.
نتانیاهو در این دیدار خواستار ایجاد یک تهدید نظامی حقیقی علیه ایران و بكارگيري آن در فرصت مناسب شد و مدعی شد که ما نمی‌خواهیم شاهد وضعيتي باشيم كه ایران با سلاح هسته‌اي بتواند به تهدیدی برای نیویورک و واشنگتن یا هر منطقه دیگری تبدیل شود و بخواهد در مسیر نابودی “اسرائیل” قدم بردارد.

لینک کوتاه:

کپی شد