شنبه 21/سپتامبر/2024

عفو بین الملل خواستار آزادی فوری ولید دقة شد

پنج‌شنبه 17-آگوست-2023

سازمان عفو بین الملل اعلام کرد مقامات رژیم صهیونیستی باید ولید دقة که مبتلا به یک بیماری لاعلاج است را آزاد نموده تا وی ضمن معالجه خود نزد پزشکان متخصص باقی مانده عمر خود را در کنار خانواده خود بگذراند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین این سازمان بین المللی امروز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: دقة به عنوان یک شهروند 62 ساله فلسطینی از بیماری مزمن ریوی و سرطان نخاع رنج می‌برد و این در حالی است تجهیزات پزشکی لازم برای مداوای وی در بیمارستان الرمله وجود ندارد.
هبه مرایف مدیر دفتر منطقه‌ای خاورمیانه و شمال آفریقای این سازمان در این بیانیه افزود: شرایط دقة میزان خشونت دستگاه قضایی اسرائیل در تعامل با فلسطینیان را نشان می‌دهد، اگرچه آنها به بیماری‌های لاعلاج نیز مبتلا شده باشند.
سازمان عفو بین الملل در این بیانیه تاکید کرد: شرایط جسمانی دقة به دلیل اهمال پزشکی اداره امور زندان‌های اسرائیل وخیم است چرا که در سال گذشته نیز دچار سکته قلبی شد و مقامات زندان 11 روز از اعزام وی به بیمارستان خودداری کردند و این تاخیر موجب عوارضی گردید که زندگی این اسیر فلسطینی را تهدید می‌کند و هم اکنون احتمال دارد پشت میله‌های زندان جان خود را از دست دهد.
لازم به ذکر است ولید دقة به بهانه همکاری با یک گروه مسلح که در سال 1984 یک سرباز اسرائیلی را ربوده و به قتل رساند به 37 سال زندان محکوم شد.
مدت محکومیت دقة در مارس سال 2023 به پایان رسید اما با این وجود دادگاه در سال 2018 این اسیر فلسطینی را به اتهام قاچاق تلفن همراه به دو سال زندان اضافی محکوم کرد.

لینک کوتاه:

کپی شد