جمعه 20/سپتامبر/2024

افزایش احساس ناامنی شهرک نشینان همزمان با تظاهرات جوانان غزه

پنج‌شنبه 28-سپتامبر-2023

روزنامه صهیونیستی اسرائیل هایوم امروز پنجشنبه در گزارشی اعلام کرد: سالگرد جنگ 1973 تقریباً در تمام نقاط اسرائیل روز نسبتاً آرامی بود اما اهالی شهرک‌های مناطق همجوار غزه در حالی در کوچه و خیابان‌ها تردد می‌کردند که گویی قرار است شاهد یک حمله نظامی جدید و ناگهانی باشند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین این روزنامه صهیونیستی افزود: از بیش از یک هفته قبل شهرک نشینان مناطق همجوار غزه شاهد رسیدن تظاهرات کنندگان به دیوار مرزی و روشن کردن آتش توسط آنان و تظاهرات‌های مختلف بودند، علاوه بر آنکه آنها نظاره‌گر آتش سوزی‌های ناشی از بالن‌های آتش‌زا نیز هستند.
اسرائیل هایوم به نقل از دانی رحامیم یکی از شهرک نشینان ساکن شهرک ناحل عوز ادامه داد: پیش از سالگرد آغاز جنگ 1973 تظاهرات‌ها در نزدیکی دیوار مرزی آغاز شد و ارتش از گاز اشک‌آور علیه آنان استفاده کرد اما باد تغییر جهت داده و همه ما در شهرک این گاز را تنفس کردیم.
وی گفت: ما خسته شده‌ایم، ما از این شرایط که از 22 سال قبل تاکنون ادامه دارد رنج می‌بریم، ما به ارتش و نیروهای امنیتی اعتماد داریم و آنها از ما حفاظت می‌کنند اما همچنان احساس می‌کنیم که مانند اردکی هستیم که در میان آتش سوزی گرفتار شده است.
یوآف گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه در جریان مراسم برگزار شده به مناسبت 50 امین سالگرد جنگ 1973 تهدید کرد از تمام قدرت نظامی این رژیم علیه نوار غزه استفاده می‌کند.
از دو هفته گذشته صدها جوان فلسطینی در مرزهای نوار غزه با اراضی اشغالی در حمایت از مسجد الاقصی و اعتراض به محاصره تحمیلی 17 ساله علیه این منطقه دست به تظاهرات زده‌اند.

لینک کوتاه:

کپی شد