سه شنبه 24/سپتامبر/2024

هشدار هالیوی نسبت به اختلاف و دوقطبی شدن ارتش رژیم صهیونیستی

پنج‌شنبه 28-سپتامبر-2023

هرتسی هالیوی رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد: با توجه با چالش‌های امنیتی هر گونه مناقشه‌ای که شرایط دوقطبی و شکاف در جامعه اسرائیل را افزایش دهد خطری جدی به شمار می‌رود.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین هالیوی در مراسمی که به مناسبت 50 امین سالگرد جنگ سال 1973 برگزار شد گفت: این اعتقاد فراگیر که ارتش اسرائیل در برابر پیامدهای وخیم دوقطبی شدن جامعه مصون است کاملاً اشتباه بوده و با توجه به افزایش شکاف میان اسرائیلی‌ها هر گونه اقدام در راستای دوقطبی سازی خودخواهی محسوب می‌شود.
شبکه کان رژیم صهیونیستی به نقل از رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی افزود: انتقاد از ارتش اشکالی ندارد و ما مسئول اشتباهات خود هستیم، اما هیچکس حق ندارد به کسانی که برای امنیت اسرائیل سال‌ها خدمت نظامی کرده‌اند توهین و حمله کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: دعوت از نسل جوان برای عدم حضور در خدمت نظامی و سرپیچی از انجام ماموریت‌های امنیتی در قالب نیروهای احتیاط به امنیت و ارتش اسرائیل خسارت وارد کرده و این حاکی عدم مسئولیت پذیری است.
همچنین اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی در این مراسم گفت: پس از گذشت نیم قرن از جنگ 1973 جامعه اسرائیل ازهم‌گیسخته و دو قطبی شده است، بحرانی که از 9 ماه قبل به ما ضربه وارد نموده و مستقیماً جامعه، اقتصاد و امنیت را تحت تاثیر قرار داده است.
لازم به ذکر است صدها افسر و سرباز نیروهای احتیاط در هفته‌های گذشته اعلام کرده‌اند در صورت تصویب قوانین مربوط به اصلاح دستگاه قضایی در خدمت داوطلبانه نظامی حاضر نخواهند شد.

لینک کوتاه:

کپی شد