جمعه 20/سپتامبر/2024

تعرض 4492 شهرک‌نشین اشغالگر به مسجد الاقصی در ماه سپتامبر

یکشنبه 1-اکتبر-2023

تجاوزات و حملات نظامیان و شهرک نشینان اشغالگر اسرائیلی علیه مقدسات فلسطین و در راس آن مسجد مبارک الاقصی در ماه سپتامبر گذشته همچنان ادامه داشت.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، ماه گذشته در مجموع 4492 شهرک نشین اشغالگر یهودی تحت حمایت دولت و ارتش رژیم صهیونیستی وارد مسجد الاقصی شده و مراسم های تلمودی را در داخل آن برگزار کردند.
هیئت فلسطینی مقابله با یهودی سازی در قدس اشغالی تاکید کرد که دشمن صهیونیستی به هر شیوه ای به دنبال پیشبرد و اجرای طرح های یهودی سازی مسجد الاقصی و قدس است و پروژه عادی سازی روابط با برخی کشورهای عربی نیز این روند را تسریع بخشیده است.
ناصر الهدمی رئیس هیئت مذکور اشاره کرد که دولت تندرو و راست گرای اسرائیلی در حال اجرای طرح هایی راهبردی برای سیطره بر مسجد الاقصی است.
عید عرش که از دو روز پیش آغاز شده، سومین عید یهودی طی هفته های اخیر است که شهرک نشینان اشغالگر آن را بهانه ای برای تعرض گسترده به مسجد الاقصی قرار داده اند.
شهرک نشینان یهودی تصمیم دارند امروز و فردا به طور گسترده به مسجد الاقصی تعرض کنند و در کنار آن قربانی و نذورات خود را هم به داخل مسجد الاقصی ببرند.
در همین حال، فلسطینیان در قدس نیز طی فراخوان هایی خواستار حضور حداکثری در مسجد الاقصی برای مقابله با توطئه های اشغالگران اسرائیلی علیه این مکان مقدس شدند.

 

لینک کوتاه:

کپی شد