شنبه 21/سپتامبر/2024

هشدار دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه درمورد افزایش خشونت شهرک‌نشینان

پنج‌شنبه 5-اکتبر-2023

دیده‌بان حقوق بشر اروپا – مدیترانه در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد نسبت به افزایش خشونت شهرک نشینان صهیونیستی علیه فلسطینیان که تحت پوشش سیاسی دولت این رژیم در حال انجام است هشدار داد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین این نهاد بین المللی در سخنرانی خود در 54 امین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل تاکید کرد حملات شهرک نشینان در نیمه ابتدایی سال جاری میلادی تنها 1148 مورد بوده که تقریباً با میزان حملات انجام شده در طول سال گذشته به تعداد 1197 مورد برابری دارد و این حاکی از افزایش بی سابقه خشونت است که ناشی از فقدان تدابیر لازم برای مجازات افراد خاطی است.
نماینده دیده‌بان حقوق بشر اروپا – مدیترانه افزود حملات خشونت آمیز شهرک نشینان در ماه‌های اخیر باعث مهاجرت اجباری کامل 7 تجمع مسکونی فلسطینی شده و این با وجود آن است که نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی حملات شهرک نشینان را به عنوان «تروریسم ملی» طبقه بندی کرده‌اند.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است گفتمان تحریک کننده وزرای راستگرای افراطی دولت رژیم صهیونیستی عامل اصلی افزایش شدید خشونت شهرک نشینان است چرا که دولت به اَشکال مختلف از آنها حمایت می‌کند، به ویژه مصونیت آنها از پیگردهای امنیتی و قضایی.
این سازمان بین المللی در ادامه افزود همراهی ارتش رژیم صهیونیستی با شهرک نشینان که با هدف حمایت از آنها هنگام حمله به روستاها و مناطق فلسطینی انجام می‌شود به روشنی بیانگر نظام نژادپرستانه‌ای است که این رژیم در اراضی فلسطینی اجرا می‌کند.
دیده‌بان حقوق بشر اروپا – مدیترانه تاکید کرد رژیم صهیونیستی به عنوان قدرت اشغالگر مسئولیت تضمین سلامتی و رفاه ساکنان فلسطینی تحت اشغال و مجازات مجرمان را بر عهده دارد.
در بخش پایانی بیانیه دیده‌بان حقوق بشر جامعه بین الملل به اقدام موثر برای حمایت از روستاها و مناطق در معرض خطر کوچ اجباری ساکنان آن دعوت شده و خواستار اعمال فشار ملموس علیه رژیم صهیونیستی برای پایان یافتن اشغالگری نظامی به عنوان دلیل اصلی تنش و بی ثباتی گردید.

لینک کوتاه:

کپی شد