چهارشنبه 18/سپتامبر/2024

قطر حمله شهرک نشینان به مسجد الاقصی را محکوم کرد

پنج‌شنبه 5-اکتبر-2023

کشور قطر به شدت حمله صدها شهرک نشین به مسجد الاقصی و اعمال محدودیت‌های شدید علیه ورود نمازگزاران به این مکان مقدس توسط مقامات رژیم صهیونیستی و مخالفت آنها با درخواست کلیساهای قدس و حیفا برای حمایت از آنها در برابر گروه‌های افراطی را محکوم کرد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین وزارت خارجه قطر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد این گونه اقدامات و تصمیمات تحریک احساسات مسلمانان و مسیحیان سراسر جهان به شمار می‌رود.
وزارت خارجه قطر نسبت به هر گونه اقدام برای تغییر وضعیت تاریخی و حقوقی مسجد الاقصی و قدس و مقدسات این شهر و اعمال هر تغییر دیگری هشدار داد.
در بخش دیگری از این بیانیه مسئولیت خشونت‌های ناشی از این گونه سیاست‌های تنش آفرین سازمان یافته علیه مردم فلسطین، سرزمین و مقدسات آنها را متوجه مقامات رژیم صهیونیستی دانسته و جامعه بین الملل را به اقدام فوری برای توقف این تعرضات دعوت کرد. وزارت خارجه قطر همچنین خواستار ملزم نمودن این رژیم به فراهم کردن حمایت‌های لازم از این مقدسات و احترام به قطعنامه‌های مشروع بین المللی گردید.
وزارت خارجه قطر در این بیانیه یکبار دیگر بر موضع تغییر ناپذیر دولت این کشور نسبت به عادلانه بودن مساله فلسطین و حقوق مشروع مردم این کشور تاکید نموده که از جمله آنها حق انجام بدون محدودیت شعائر دینی و تاسیس کشور مستقل فلسطین در مرزهای 1967 به پایتختی قدس شرقی است.

لینک کوتاه:

کپی شد