جمعه 20/سپتامبر/2024

تونل‌های ویتنام در برابر تونل‌های غزه یک بازی کودکانه است

پنج‌شنبه 19-اکتبر-2023

خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع منطقه‌ای اعلام کرد در شهر غزه تونل‌هایی وجود دارد که تونل‌های ساخته شده توسط انقلابیون ویتنام که از آنها در برابر آمریکا استفاده می‌کرد نوعی بازی کودکانه به شمار می‌رود.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین این منبع تاکید کرد رژیم صهیونیستی نمی‌تواند حماس را با تانک و قدرت آتش خود نابود کند.
این خبرگزاری به نقل از دو کارشناس نظامی منطقه‌ای اعلام کرد: گردان‌های شهید عز الدین قسام شاخه نظامی حماس نیروهای خود را برای مقابله با حمله اسرائیل بسیج کرده و از مین‌های ضد تانک و بمب‌های مختلف برای به دام انداختن نیروهای اسرائیلی استفاده می‌کند.
چندی پیش شان بیل تحلیلگر نظامی در گفتگو با شبکه اسکای نیوز تاکید کرد هرگونه حمله زمینی رژیم صهیونیستی به نوار غزه خطری جدی برای ارتش این رژیم به شمار می‌رود.
وی افزود: جنگ در مناطق مسکونی بسیار خطرناک است چرا که هر ورودی و هر پنجره‌ای یک تهدید احتمالی بوده و ارتش اسرائیل برای طرف مقابل کاملاً نمایان و در تیررس است.
رویترز اعلام کرد رژیم صهیونیستی وعده نابودی حماس در یک حمله بزرگ علیه نوار غزه را داده اما دولت و ارتش این رژیم طرح روشنی برای پس از این جنگ ندارند.
مسئولان صهیونیست از جمله بنیامین نتانیاهو نخست وزیر در این خصوص گفت: حماس را نابود می‌کنیم تا انتقام حمله بسیار سخت آنها در تاریخ اسرائیل را بگیریم.
در همین رابطه یک منبع مطلع در واشنگتن اعلام کرد برخی دستیاران رئیس جمهور آمریکا بسیار نگران این مساله هستند که رژیم صهیونیستی طرحی استراتژیک و موثر برای خروج از بحران غزه ندارد.
این منبع افزود: آنتونی بلینکن وزیر خارجه و لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در سفرهای هفته گذشته خود به اسرائیل بر لزوم تمرکز نمودن بر طرح پس از جنگ غزه تاکید کرده‌اند.

لینک کوتاه:

کپی شد