پنج شنبه 24/اکتبر/2024

نگرانی شدید آمریکا از آغاز جنگ در شمال پس از حمله زمینی به غزه

پنج‌شنبه 19-اکتبر-2023

یاکی دیان کنسول رژیم صهیونیستی در لس آنجلس آمریکا و تحلیلگر امور سیاسی در مصاحبه با رادیو 103fm این رژیم به بررسی سفر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به اراضی اشغالی و کمک این کشور در جنگ با غزه پرداخت.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین وی در خصوص سفر بایدن به اراضی اشغالی و طرح‌های آمریکا برای جنگ گفت: آمریکا از این سفر چند هدف داشت، اولین و مهمترین آنها بیان همراهی بایدن با اسرائیل است که این را نباید ساده انگاشت چرا که این برای وی یک مساله‌ شخصی است. هدف دوم جبهه شمالی است، آمریکایی‌ها نمی‌خواهند اسرائیل وارد درگیری در این جبهه شود و برای بیان این دیدگاه خود هر کاری انجام می‌دهند که از جمله آنها اعزام سرباز و ناو هواپیمابر است. آنها به هیچ وجه تمایلی به آغاز درگیری در جبهه شمالی ندارند زیرا به شدت نگران آن هستند که حمله زمینی به غزه باعث باز شدن جبهه‌ای دیگر در شمال شود.
این تحلیلگر صهیونیست افزود: هدف سوم شاید اختلاف کنونی موجود میان اسرائیل و آمریکا در مورد کمک‌های بشردوستانه باشد. آمریکایی‌ها بسیار تمایل دارند این کمک‌ها وارد غزه شود و اما اسرائیل هیچ تمایلی به این مساله ندارد، آمریکایی‌ها به این اتفاق نیاز دارند تا بتوانند حمایت‌های عرصه بین الملل را حفظ کنند. این ابزار مهمی برای آمریکا به شمار می‌رود.
وی در پاسخ به این سوال که گرداننده درگیری کنونی با غزه رژیم صهیونیستی است یا آمریکا پاسخ داد: ما این درگیری را مدیریت می‌کنیم، ما نباید اشتباه کنیم، من موافق هستم که در آغوش گرفتن آمریکا هزینه‌هایی دارد اما فواید بسیاری نیز دارد. این یک نمایش قدرت بزرگ است، وقتی از پیمان دفاعی میان خود و آمریکا سخن می‌گوییم برخی در چارچوب رویکردهای سعودی آن را دوست ندارند ولی این پیمان دفاعی عملاً رخ داده است. البته این هزینه‌های مشخصی داشته اما فوایدی بسیاری داشته است. تنها سلاح‌هایی که آمریکا هم اکنون به اسرائیل می‌دهد و برخی از آنها را پیش از این در اختیار ما قرار نداده بود قابل توجه است، 10 میلیارد دلار سلاح در انتظار تایید کنگره آمریکا قرار دارد و تصور می‌کنم آنها با این موافقت کنند، اینها را نباید ساده انگاشت.

لینک کوتاه:

کپی شد