شنبه 26/اکتبر/2024

تظاهرات گسترده ضدصهیونیستی در کشورهای عربی

جمعه 20-اکتبر-2023

 ارتش رژیم اسرائیل برای چهاردهمین روز متوالی نوار غزه را هدف حملات هوایی قرار داد که در اثر آن شمار دیگری از ساکنان این منطقه از فلسطین به شهادت رسیدند که در یک مورد اصابت موشک به خانه خانواده عطاری‌ها در دیرالبلح واقع در مرکز غزه، 10 تن شهید و شمار زیادی زخمی شدند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، وزارت بهداشت غزه امروز جمعه اعلام کرد که تعداد شهدای تجاوزات صهیونیستی به غزه به  4137 شهید افزایش یافت.
این وزارتخانه همچنین افزود: بیش از 13 هزار نفر در این حملات مجروح و بیش از 1000 نفر نیز مفقود شده است که بیشتر آنها کودک هستند.
این اقدام در حالی صورت می گیرد که هزاران تن از مردم مصر با حضور در محل گذرگاه رفح در مرزهای مصر و نوار غزه، در تلاش اند تا با رفع موانع زمینه گشایش این گذرگاه برای ارسال کمک های بشردوستانه به مردم غزه را فراهم آورند.
از سوی دیگر، مقاومت اسلامی لبنان در بیانیه ای اعلام کرد که رزمندگانش، ظهر امروز جمعه مواضع رژیم اسرائیل را در مزارع اشغالی شبعا و تپه های کفرشوبا شامل الرمثه، زبدین، الرادار، رویسان القرن، رویسات العلم با موشکهای هدایت شونده و سلاحهای مناسب هدف قرار دادند.
دولت اردن هم همانند دولت مغرب و حکام امارات، مصر و بحرین بر خلاف ملت‌هایشان که حامی مقاومت و مردم فلسطین هستند، معاهدات ننگین سازش و عادی سازی روابط امضا کرده و به این خیانت ادامه می دهند.
از سوی دیگر، دانشجویان و کادر پزشکی مرکز دانشگاهی ابن رشد در شهر دارالبیضاء مغرب در محکومیت حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به مردم بی دفاع نوار غزه و همبستگی با آنها تظاهرات کردند.
دیگر شهرهای مغرب هم طی روزهای گذشته شاهد برگزاری تظاهرات و تجمعات پرشور در همبستگی با مردم مظلوم غزه و محکومیت اشغالگران قدس بوده است، این تظاهرات در حالی برگزار شده که حکومت مغرب همچنان به روابط ننگین خود با رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهد.
هزاران نفر در الازهر مصر نیز بعد از نماز جمعه برای اعلام همبستگی با ملت فلسطین و در حمایت از مردم بی دفاع غزه اقدام به برپایی تظاهرات گسترده کردند.
از سوی دیگر، هزاران نفر در دوحه، پایتخت قطر برای اعلام همبستگی با مردم فلسطین در بحبوحه جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.
از طرفی دیگر، مردم شهر رام الله مقر تشکیلات خودگردان که همچنان به هماهنگی و همکاری امنیتی با رژیم صهیونیستی ادامه می دهد، برای نشان دادن حمایت قاطع خود از مقاومت و محکومیت جنایات اشغالگران علیه مردم بی دفاع نوار غزه دست به تظاهرات زدند.
شهر قلقیلیه در کرانه باختری هم شاهد تظاهرات مردمی در حمایت از مردم غزه و مقاومت فلسطین بود.
مردم نابلس در کرانه باختری با وجود تدابیر سرکوبگرانه تشکیلات خودگردان در حمایت از مردم بی دفاع نوار غزه که همچنان در معرض جنایات رژیم اشغالگر قرار دارند، از مقابل مسجد النصر تظاهرات کردند.

لینک کوتاه:

کپی شد