جمعه 20/سپتامبر/2024

اسرائیلی‌ها ۲۴ بیمارستان غزه ‌را تهدید به بمباران کرده‌اند

دوشنبه 23-اکتبر-2023

 نماینده جنبش حماس در ایران با بیان اینکه اسرائیلی‌ها ۲۴ بیمارستان غزه ‌را تهدید به بمباران کرده‌اند، گفت: رژیم کودک‌کش صهیونیستی با چراغ سبز آمریکا جنایت جنگی زیادی را در غزه مرتکب شده است.
دکتر خالد قدومی نماینده جنبش حماس در ایران در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم درکرمان، با اشاره به وضعیت فعلی نوار غزه و مردم این منطقه اظهار داشت:امروز شانزدهمین روز طوفان الاقصی است و در این روزها یک مقطع مهم در تاریخجهاد و مقاومت مردم فلسطین در غزه اتفاق می‌افتد.

چراغ سبز آمریکا در غزه

ویبا بیان اینکه این جنگ دو چهره و دو بعد دارد و بعد اول این اتفاقات،مقاومت مردم غزه است، گفت: در جنگ و درگیری تا امروز مردم غزه خسارات وتلفات زیادی را به دشمن تحمیل کردند که این خسارات هم در حوزه نظامی و همدر حوزه اقتصادی بوده است.

نمایندهجنبش حماس در ایران با تصریح به اینکه “بُعد دیگر این اتفاقات، بحرانانسانی عظیمی است که در حال وقوع است و باید به‌صورت جدی مدنظر قرار گیرد”،افزود: رژیم کودک‌کش صهیونیستی با حمایت و چراغ سبز آمریکا، جنایت جنگیزیادی را در غزه مرتکب شده است.

رژیم صهیونیستی مرتکب جنایت جنگی شد

ویبا یادآوری اینکه “چند روز گذشته شاهد بمباران بیمارستان المعمدانیبودیم”، گفت: پناهگاه این بیمارستان به‌قول صلیب سرخ یک مکان امن و یکپناهگاه در شرق غزه بود و شهروندان ما به این بیمارستان پناه برده بودنداما رژیم صهیونیستی مرتکب این جنایت جنگی شد.

خالدقدومی با ابراز اینکه “این رژیم روز بعد بمباران شدید یک کلیسای مسیحی راانجام داد”، اضافه کرد: در روزهای اخیر کودکان زیادی در این حملات وبمباران‌ها‌ به شهادت رسیدند.

وضعیت گذرگاه رفح

ویبا اشاره به وضعیت گذرگاه رفح گفت: این گذرگاه‌ گاهی باز است و گاهی بستهمی‌شود، اما طبق قوانین بین‌المللی گذرگاه‌ها در دوران جنگ باید باز باشند ومتأسفانه تا کنون موضع رسمی سازمان‌ها و کشورهای جهان به‌ویژه کشورهایمنطقه و جهان اسلام خیلی ضعیف بوده است و نتوانسته‌اند فشار لازم را برایباز کردن گذرگاه رفح به این رژیم کودک‌کش وارد کنند.

نمایندهجنبش حماس در ایران با بیان اینکه صدها کامیون کمک‌ها و امدادهای درمانی وطبی و پزشکی برای مردم غزه پشت گذرگاه رفح مانده و منتظر ورود به غزه است،افزود: جمهوری اسلامی نیز  یک هواپیمای 20تنی و یک کشتی کمک‌های پزشکیبرای مردم فلسطین فرستاده است.

نسل‌کشی در غزه

ویبا اظهار اینکه “روز جمعه گذرگاه رفح را فقط برای عبور حدود 20 کامیون بازکردند”، تصریح کرد: در این فاجعه بزرگ، این میزان کمک مانند یک قطره دراقیانوس بحران جدی غزه است.

نمایندهجنبش حماس در ایران با تأکید به اینکه “این اتفاقات یک نسل‌کشی است”، گفت:امروز مردم غزه به همه امکانات اولیه، اغذیه روزمره، شیرخشک و حتی داروهایساده نیاز دارند.

تهدید 24 بیمارستان غزه به بمباران

ویبا اشاره به اینکه 24 بیمارستان غزه زیر تهدید دشمن است و این را خودصهیونیست‌ها گفته‌اند که آنجا را بمباران خواهند کرد، خاطرنشان کرد: طبققوانین بین‌المللی در دوران جنگ بیمارستان‌ها را هدف قرار نمی‌دهند و اینکار را به‌جز اسرائیل آن هم به‌دلیل اینکه زیر حمایت آمریکا و بایدن است،کس دیگری انجام نداده است.

خالدقدومی با یادآوری اهمیت جهاد تبیین، گفت: امروز برای دفع اتهاماتی که ازسوی نیروهای استکبار به مردم غزه وارد شده است، به جنگ روایت و جنگ فرهنگینیاز داریم.

لینک کوتاه:

کپی شد