سه شنبه 24/سپتامبر/2024

بالا گرفتن تنش داخلی در اسرائیل

یکشنبه 29-اکتبر-2023

اختلافات و تنش بین اسرائیلی‌ها به خاطر نبرد طوفان الاقصی و شکست مفتضحانه این رژیم در برابر حماس هر لحظه شدت می‌گیرد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع عبری زبان، یائیر لاپید نخست وزیر سابق و رئیس جریان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در اظهاراتی عنوان کرد که نتانیاهو شب گذشته تمامی خطوط قرمز را زیر پا گذاشت و در حالی که نظامیان اسرائیلی در حال مبارزه علیه حماس و حزب الله در جنوب و شمال هستند، او بجای حمایت از این نظامیان، آن ها را سرزنش و ملامت کرد.
لاپید تصریح کرد که فرار از پذیرش مسئولیت این شکست و سرزنش کردن وزارت جنگ موجب تضعیف ارتش در جریان مبارزه با دشمنان خواهد شد و نتانیاهو باید سریعا بابت این اظهارات عذرخواهی کند.
در همین حال، بنی گانتز عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی هم خواستار عقب‌نشینی نتانیاهو از اظهاراتش علیه سرویس‌های امنیتی اسرائیلی و متهم کردن مسئولان این سرویس‌ها به شکست هفتم اکتبر شد.
رهبر حزب کار هم گفت که نتانیاهو در دفتر خود نشسته و فرماندهان ارتش را مسئول شکست هفتم اکتبر در مرزهای باریکه غزه معرفی می‌کند.
میخائیلی گفت: در حالی که ارتش با حماس مبارزه می‌کند، نتانیاهو نیز با ارتش و مردم اسرائیل وارد جنگ شده است.
نتانیاهو مجبور به حذف پست خود شد
روزنامه معاریو نوشت که نتانیاهو مجبور به عقب‌نشینی از اظهاراتش شده است و پست خود در انتقاد از فرماندهان سرویس‌های امنیتی و متهم کردن آن‌ها به عنوان عامل شکست امنیتی هفتم اکتبر را حذف کرده است.

لینک کوتاه:

کپی شد