جمعه 20/سپتامبر/2024

ملت فلسطین قیمومیت هیچ طرف خارجی را نخواهد پذیرفت

پنج‌شنبه 9-نوامبر-2023

مصطفی البرغوثی دبیرکل جنبش ابتکار ملی فلسطین تاکید کرد ملت فلسطین با تلاش‌های رژیم صهیونیستی که آمریکا در پشت پرده آن قرار دارد و به دنبال جدا کردن غزه از کرانه باختری و فلسطین است، مخالفت می‌نماید.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین البرغوثی در گفتگو با خبرگزاری فلسطینی قدس پرس افزود: ملت فلسطین به هیچ وجه ادامه اشغال سرزمین خود توسط اسرائیل را نخواهد پذیرفت، علاوه بر آنکه با هر گونه قیمومیت طرف خارجی بر نوار غزه و تعرض به حق ملت فلسطین برای تعیین سرنوشت مقابله می‌کند.
البرغوثی ادامه داد: تاکید نتانیاهو در خصوص تسلط امنیتی و نظامی بر نوار غزه برای مدتی نامعلوم به معنای اشغالگری مجدد این منطقه توسط آنان از داخل و ادامه محاصره خارجی است.
وی تاکید کرد: سخن گفتن از قیمومیت طرف خارجی بر نوار غزه به منظور مشروعیت بخشی به اشغالگری اسرائیل و رفع مسئولیت از آنها برای پاسخگویی به نیازهای انسانی کسانی است که تحت شرایط اشغال زندگی می‌کنند.
البرغوثی گفت: نباید اشغالگری موجود در کرانه باختری با اشغال نوار غزه توسعه پیدا کند بلکه باید اشغالگری که ریشه تمام مصیبت‌های منطقه بوده و هست پایان یافته و به مردم فلسطین برای تعیین سرنوشت خود و تاسیس کشور مستقل و آزاد فرصت داده شود.
دبیرکل جنبش ابتکار ملی فلسطین اعلام کرد: مقصود واقعی مقامات اسرائیلی که به ارتکاب جنایات جنگی ادامه می‌دهند پاکسازی نژادی ملت فلسطین در غزه و کرانه باختری و الحاق این مناطق به نقشه‌ای است که نتانیاهو در سازمان ملل متحد نشان داد، یعنی الحاق کامل کرانه باختری و غزه علاوه بر ارتفاعات جولان اشغالی.
وی افزود: به دلیل ایستادگی شجاعانه ملت فلسطین و موضع‌گیری عربی در مخالفت با کوچ اجباری، اسرائیل در تحقق هدف خود برای پاکسازی نژادی شکست خورده است. انتخابات دموکراتیک آزاد با مشارکت تمام مردم فلسطین حقی غیرقابل انکار است.

لینک کوتاه:

کپی شد