شنبه 21/سپتامبر/2024

7 پیشنهاد ایران به گروه بریکس در رابطه با جنگ علیه غزه

سه‌شنبه 21-نوامبر-2023

رئیس جمهور ایران امروز سه شنبه در نشست وبیناری سران بریکس که به شکل فوق‌العاده برگزار شد، غزه را نماد سقوط اخلاقی غرب دانست و گفت: آمریکا تمام سازمان‌های بین المللی را بی‌خاصیت و بی هویت کرده است.
با توجه به ناتوانی شورای امنیت سازمان ملل در اجرای ماموریت خود برای ایجاد صلح و امینت و کارشکنی برای صدور  قطعنامه الزام‌آور جهت آتش بس، لازم‌ است کشورهای عضو بریکس در چهارچوب و سازوکار اتحاد برای صلح، بانی قطعنامه الزام‌آور در مجمع عمومی سازمان  ملل علیه رژیم صهیونیستی  و باهدف توقف جنایت علیه مردم غزه شوند.
حملات مستمر رژیم صهیونیستی  به بیمارستان و مراکز درمانی و اماکن‌مذهبی و کشتار زنان و کودکان پزشکان و پرستاران  و خبرنگاران همگی اقدام تروریستی است و لازم است این رژیم جعلی به عنوان رژیم تروریستی و ارتش آن به عنوان یک سازمان تروریستی شناسایی شود.
علاوه بر اسرائیل، آمریکا هم باید در دادگاه بین المللی به  جرم‌ جنایت علیه بشریت و کودک کشی محاکمه شوند.
اقدام جمعی اعضای بریکس برای شکستن‌ محاصره غزه و ایجاد مسیر دائمی و امن برای ارسال کمک‌های بشر دوستانه به غزه ضروری است.
با توجه به جنایات بی سابقه و بمباران چندین هزار تن تسلیحات و استفاده از تسلیحات ممنوعه مانند فسفر سفید لازم است اعضای بریکس با ایجاد یک ماموریت ویژه بین المللی این جنایت را سریعا بررسی و گزارش آن را به صورت عمومی‌ منتشر کنند تا زمینه کیفر عامران و مباشران این رژیم فراهم شود.
با توجه به جنایت‌های مستمر و ماهیت نژادپرستانه رژیم جعلی اسرائیل انتظار ملتهای آزاده از تمام دولت‌ها به ویژه اعضای بریکس آن است که قطع کامل روابط سیاسی، اقتصادی و نظامی خود را رژیم صهیونیستی سریعا در دستور  کار قرار دهند، تداوم تعاملات با این رژیم در حوزه نظامی و اقتصادی به معنی کمک به تداوم جنایت و کشتار زنان و کودکان است که مورد مزمت و سرزنش همه ملت هاست.
شناسایی حق ملت فلسطین در دفاع از خود و مجاهدت آنها برای آزاد سازی مناطق اشغالی مورد حمایت دولت و ملت‌های آزاده است.

لینک کوتاه:

کپی شد