شنبه 21/سپتامبر/2024

حرکت 1000 قایق به سمت غزه در اعتراض به نسل کشی اشغالگران

پنج‌شنبه 23-نوامبر-2023

روزنامه ترکیه اعلام کرد ناوگان «مخالفان نسل کشی اشغالگران» که شامل 1000 کشتی می‌شود و 313 مورد از آنها متعلق به کشور روسیه است به سمت اراضی اشغالی در حال حرکت بوده و 4500 نفر را با خود حمل می‌کنند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین این روزنامه ترکیه‌ای افزود: حدود 1000 قایق که بیشتر آنها از کشورهای غربی هستند به سواحل غزه خواهند رسید و اعلام خواهند کرد که اسرائیل باید این جنایات را متوقف کند.
فولکان اوکجو که سازمان دهنده بخش ترکیه‌ای این اقدام است در گفتگو با این روزنامه گفت: ما به اسرائیل برگ برنده نمی‌دهیم و حتی یک کشور عربی در این اقدام مشارکت ندارد، بیشتر مشارکت در این برنامه متعلق به کشور روسیه با 313 قایق است و پس از آن اسپانیا با 104 قایق حضور دارد، ما از ترکیه نیز با 12 قایق در این اقدام مشارکت خواهیم داشت.
وی افزود: امیدواریم این تعداد افزایش پیدا کند، در چارچوب پایبندی قاطعانه به تمام قوانین بین المللی حرکت می‌کنیم تا هیچ بهانه‌ای به اسرائیل ندهیم، ابتدا در قبرص شمالی توقف می‌کنیم تا کمک‌های لازم را جمع آوری کرده و پس از آن به بندر اسدود اسرائیل می‌رویم. این یک واکنش و نافرمانی مدنی علیه جنایات غیر انسانی ارتکابی توسط اسرائیل است.
لازم به ذکر است حدود 1000 قایق از کشورهای مختلف جهان روز گذشته در ترکیه اجتماع نموده که در قالب هدفی واحد تحت عنوان «مخالفت با نسل کشی مداوم اسرائیل در غزه» قصد حرکت به سمت اراضی فلسطین اشغالی را دارند.

لینک کوتاه:

کپی شد