جمعه 20/سپتامبر/2024

شهادت 75 خبرنگار و کارکنان بخش رسانه از ابتدای حمله اشغالگران به غزه

پنج‌شنبه 7-دسامبر-2023

اتحادیه روزنامه‌نگاران و خبرنگاران فلسطین اعلام کرد اشغالگران صهیونیست صدها جنایت علیه خبرنگاران و رسانه‌های فلسطینی در کرانه باختری و نوار غزه انجام داده و آشکارا حقوق آنان را نقض کرده که از جمله آنها شهادت و مجروحیت تعدادی از خبرنگاران و مفقود شدن ده‌ها نفر از آنها و همچنین تخریب منازل و کشته شدن خانواده آنان علاوه بر تخریب دفاتر رسانه‌ای بوده است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین بر اساس گزارش صادر شده از سوی این نهاد فلسطینی 75 خبرنگار و کارکنان بخش رسانه از ابتدای جنگ در غزه به شهادت رسیده و حدود 80 نفر دیگر مجروح شده‌اند. در این مدت همچنین 63 دفتر رسانه‌ای و مطبوعاتی تخریب شده و 25 رادیوی محلی به کار خود پایان داده‌اند که 24 مورد از آنها در نوار غزه و یک مورد در کرانه باختری بوده است. علاوه بر آن فعالیت 3 رسانه فلسطینی تعطیل و یا محدود شده و 43 خبرنگار بازداشت شده‌اند که 41 مورد از آنها در کرانه باختری و دو مورد در غزه بوده است و 30 نفر از این افراد همچنان در زندان به سر می‌برند که بیشتر آنها بازداشت موقت هستند.
این اتحادیه در بیانیه‌ای تاکید کرد تمام تلاش خود در تمام سطوح را به کار گرفته تا اولاً نیازهای لازم برای ادامه کار خبرنگاران در نوار غزه و انتشار واقعیت‌ها را فراهم نماید و ثانیاً تلاش‌های بین المللی برای توقف قتل عام و هدف قرار دادن خبرنگاران را رهبری نموده و حمایت لازم را برای آنان به عنوان ماموریتی فوری فراهم نماید و مجازات رهبران اشغالگر در محاکم بین المللی را پیگیری می‌نماید.
در ادامه این بیانیه تاکید شده این اتحادیه به تمام خبرنگارانی که همچنان به کار خود ادامه می‌دهند افتخار کرده چرا که مرگ و ستمگری از هر سو آنان را احاطه نموده است. واقعیت‌ها هیچگاه مخفی نخواهد ماند و صدای فلسطینی بلند باقی می‌ماند و بر ماشین جنگی و تجاوزات اشغالگران پیروز خواهد شد.
در بخش دیگری از این بیانیه اظهارات انجام شده در خصوص عدم وجود شواهد متقن بر تعمد اشغالگران در هدف قرار دادن خبرنگاران در جنگ غزه را نشانه‌ای دیگر بر شراکت کامل آنها در جنایات مستمر علیه ملت فلسطین و خبرنگاران این ملت توصیف کرده و آن را تلاش برای تقویت روایت دروغین اشغالگران دانست که واقعیت‌های میدانی آن را نفی می‌کنند.

لینک کوتاه:

کپی شد