یکشنبه 22/سپتامبر/2024

ژنرال اسرائیلی: جنگ علیه غزه هرگز به نابودی حماس منتهی نخواهد شد

شنبه 9-دسامبر-2023

یک ژنرال ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرد جنگ ارتش این رژیم علیه نوار غزه هرگز به نابودی حکومت حماس منتهی نخواهد شد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین یاییر گولان معاون فرمانده سابق ارتش رژیم صهیونیستی در مصاحبه با روزنامه هاآرتص گفت: حداقل در کوتاه مدت هرگز نمی‌توانیم به حکومت حماس در غزه پایان دهیم.
گولان که روز گذشته از قصد خود برای تشکیل حزبی جدید به منظور ورود در رقابت‌های انتخاباتی خبر داد افزود: فشار بر حماس هرگز منجر به نابودی قطعی توان نظامی این جنبش نمی‌شود، عامل وقت یکی از موانع نابودی جنبش حماس بوده و اسرائیل تنها چند هفته برای پایان دادن به عملیات نظامی در نقاط مختلف غزه وقت دارد.
گولان تاکید کرد رژیم صهیونیستی باید توان خود را بر بازگرداندن سربازان و شهرک نشینان اسیر شده توسط گردان‌های قسام در جریان عملیات طوفان الاقصی متمرکز نماید و علاوه بر آن باید از قاچاق سلاح و ابزارهای جنگی به این منطقه جلوگیری نموده و راهکارهایی برای پایان دادن به شرایط وخیم انسانی آن ارائه نماید. وی افزود حتی در صورت تحقق این اهداف نمی‌توان درگیری را پایان یافته تلقی کرد.
این ژنرال ارشد ارتش رژیم صهیونیستی ادامه داد این رژیم نمی‌تواند به همان روشی که در شمال نوار غزه عملیات نظامی انجام داد در جنوب این منطقه نیز عملیات انجام دهد چرا که تراکم جمعیتی در آنجا بالاست و این به دلیل آوارگی مردم به سمت جنوب است، علاوه بر آنکه ارزیابی‌ها بیانگر آن است که هنور تعداد زیادی از اسرای اسرائیلی در غزه هستند.
گولان تاکید کرد طولانی کردن جنگ برای چند هفته با مخالفت آمریکا مواجه می‌‌شود و لازمه نابودی حماس اجرای عملیات دیوار دفاعی است که ارتش آن را در آوریل 2002 در کرانه باختری اجرا کرد و چند ماه طول کشید و پس از آن نیز عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در سراسر این منطقه چند سال به طول انجامید.

لینک کوتاه:

کپی شد