شنبه 21/سپتامبر/2024

هشدار یمنی‌ها به کشتی‌هایی که مقصدشان اسرائیل است

یکشنبه 10-دسامبر-2023

نیروهای مسلح یمن اعلام کرد از این لحظه عبور از دریای عرب و دریای سرخ برای کشتی‌هایی که مقصدشان فلسطین اشغالی است ممنوع است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد: در صورت تامین‌نشدنِ غذا و داروی مردم غزه، علاوه بر کشتی‌های اسرائیلی از عبور کشتی‌هایی که مقصدشان “اسرائیل” است نیز جلوگیری می‌کنیم و صرف نظر از مالکیت کشتی آن را هدفی مشروع دانسته و مورد حمله قرار می‌دهیم.
نیروهای مسلح یمن اعلام کرد از لحظه صدور این بیانیه آن را اجرایی خواهد کرد.
تهدید نتانیاهو به اقدام نظامی علیه یمن
شبکه 13 تلویزیو رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو به بایدن و اولاف شولتس صدراعظم آلمان ابلاغ کرده در صورتی که تدابیری علیه انصارالله یمن اتخاذ نشود، این رژیم علیه یمن اقدام نظامی انجام خواهد داد.
رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند که رئیس اسبق شعبه اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی “أمان” گفته تهدید یمن معضل و خطری جدی برای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و تهدیدی خطرناک در سطح راهبردی برای آزادی دریانوردی “اسرائیل” است.
حماس تقدیر کرد
جنبش مقاومت اسلامی حماس طی بیانیه‌ای اعلام کرد: تصمیم برادرانمان در یمن عزیز در زمینه ممانعت از عبور کشتی‌های اسرائیلی یا هر کشتی به مقصد فلسطین اشغالی با هر مالکیتی که باشد، تا زمانی که غذا و داروی مورد نیاز برای مردم غزه وارد نشود، را می‌ستاییم.

لینک کوتاه:

کپی شد