جمعه 20/سپتامبر/2024

تجهیز گسترده رژیم صهیونیستی به سلاح‌های آمریکایی برای حمله به نوار غزه

پنج‌شنبه 14-دسامبر-2023

گزارشات متعدد بین المللی بیانگر آن است که آمریکا پس از آغاز جنگ غزه تعداد زیاد و رو به افزایشی از سلاح‌ها و مهمات را در اختیار رژیم صهونیستی قرار داده و این در حالی است که این رژیم جنگ بی‌رحمانه‌ای را علیه این منطقه آغاز کرده و به طور آشکار قوانین بین المللی حقوق بشری را تقض می‌کند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا اعلام کرد آمریکا 100 بمب سنگرشکن و ده‌ها هزار سلاح دیگر برای استفاده در جنگ علیه غزه در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داده است.
این روزنامه آمریکایی به نقل از یک مسئول آمریکایی اعلام کرد: آمریکا بمب‌‌های سنگرشکن با سرجنگی «BLU109» در اختیار اسرائیل قرار داده که برای نابودی سنگر پیش از انفجار طراحی شده است. روند مجهز نمودن اسرائیل به سلاح‌ها و مهمات آغاز شده به طوری که از آغاز عملیات حماس تاکنون شامل 15 هزار بمب و 57 هزار گلوله توپخانه شده و همچنان ادامه دارد.
این منبع افزود: آمریکا مهمترین متحدان خود در منطقه را تا پیش از آغاز جنگ غزه به سلاح‌های مختلف تجهیز کرده است در حالی که پیش از این تعداد سلاح‌های پیشرفته و بمب‌های سنگرشکن ارائه شده به اسرائیل مطرح نمی‌شد.
وال استریت ژورنال ادامه داد: برخی منابع دیگر اعلام کرده‌اند بر اساس لیست‌های داخلی دولت آمریکا در مورد سلاح‌های ارائه شده توسط این کشور آمده است از جمله سلاح‌های تحویل داده شده به اسرائیل بیش از 5 هزار بمب غیر هدایت شونده MK82، بیش از 5400 بمب دارای سرجنگی MK84 با وزن دو هزار پوند، حدود هزار بمب GBU39 و حدود 3 هزار بمب JDAM است.
سازمان عفو بین الملل نیز هفته گذشته با صدور گزارشی اعلام کرد: سامانه هدایت موشکی آمریکا در دو حمله هوایی اسرائیل علیه غزه در اکتبر گذشته مورد استفاده قرار گرفت که باعث کشته شدن 43 غیرنظامی گردید. آمریکا همچنین از 7 اکتبر حدود 3 هزار بمب JDAM در اختیار اسرائیل قرار داده است.
این سازمان بین المللی افزود: آمریکا در نقض آشکار قوانین بین المللی بشردوستانه توسط اسرائیل مشارکت دارد چرا که این اقدامات با سلاح‌های آمریکایی انجام می‌شود. در چنین شرایطی تمام کشورها باید از هر گونه حمایت عامدانه از اقدامات غیر مشروع بین المللی انجام شده توسط دیگر طرف‌ها خودداری نمایند.

لینک کوتاه:

کپی شد