جمعه 20/سپتامبر/2024

شهادت 25 هزار فلسطینی نوار غزه از جمله 10 هزار کودک

جمعه 15-دسامبر-2023

دیده‌بان حقوق بشر اورپا – مدیترانه اعلام کرد رژیم صهیونیستی حدود 25 هزار فلسطینی غزه را به قتل رسانده که حدود 10 هزار نفر از آنها کودک بوده‌اند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین این سازمان بین المللی اعلام کرد بر اساس بررسی‌های انجام شده تا عصر روز گذشته 24711 فلسطینی در نوار غزه به شهادت رسیده‌اند. از این میان 92 درصد از شهدا در جریان حملات هوایی و توپخانه‌ای به نوار غزه شهید شدند. از این تعداد 9643 نفر کودک، 3109 نفر زن، 210 نفر کادر درمان و 83 نفر خبرنگار بوده‌اند. علاوه بر آنکه در این مدت زمان 50112 نفر دیگر نیز مجروح شده‌اند که شرایط صدها نفر از آنها وخیم گزارش شده است.
دیده‌بان حقوق بشر اروپا – مدیترانه افزود این آمار شامل هزار نفری است که بررسی‌ها نشان می‌دهد زیر آوارهای ساختمان‌ها مدفون شده‌اند، علاوه بر آنکه صدها نفر دیگر زیر این آوارها مفقود شده یا اجساد آنها در راه‌ها افتاده و قابلیت شناسایی ندارند و این نهاد هنوز نتوانسته آنها را ذیل آمار قربانیان بیاورد.
در بخش دیگری از این گزارش به آوارگی 1850000 فلسطینی از منازل و شهرهای نوار غزه بدون هر گونه سرپناه مشخص اشاره شده است. در حملات رژیم صهیونیستی 62990 واحد مسکونی به طور کامل و 172055 واحد مسکونی دیگر نیز دچار خسارت جزیی شدند.
در ادامه این گزارش تاکید شده رژیم صهیونیستی به طور عمدی زیرساخت‌های نوار غزه را هدف قرار داده که شامل 286 مدرسه، 1356 مورد از تاسیسات صنعتی، 22 بیمارستان، 55 درمانگاه، 142 مسجد، 3 کلیسا و 14 دفتر مطبوعاتی می‌شود.
این سازمان تاکید کرد رژیم صهیونیستی به طور عمدی در پی شدت بخشیدن به کشتار فلسطینیان است تا آنها مجبور به مهاجرت اجباری شوند که این در تعارض آشکار با قوانین بین المللی بوده و جنایت جنگی به شمار می‌رود.
دیده‌بان حقوق بشر اروپا – مدیترانه در ادامه گزارش خود به موج بازداشت فلسطینیان توسط ارتش رژیم صهیونیستی اشاره نموده که در آن بیش از 1200 نفر فلسطینی در مناطق مختلف نوار غزه پس از حمله به منازل مسکونی و مدارسی انجام شده که به محل اسکان هزاران نفر از آوارگان تبدیل شده است.
همچنین به اقدام عمدی صهیونیست‌ها در انتشار ویدئوهای مغایر با کرامت انسانی بازداشت شدگان فلسطینی اشاره شده که در آن اسرا به صورت نیمه عریان، با چشم‌های بسته و زانو زده بر روی زمین نمایش داده شده در حالی که سربازان اسرائیلی بالای سر آنان ایستاده و پس از آن با اتوبوس‌های نظامی به مناطقی نامعلوم انتقال داده می‌شوند.

لینک کوتاه:

کپی شد