جمعه 20/سپتامبر/2024

افزایش حمایت افکار عمومی عربستان از حماس در جنگ غزه

جمعه 22-دسامبر-2023

نظرسنجی برگزار شده توسط مرکز سیاست‌های خاور نزدیک واشنگتن بیانگر نتایجی قابل توجه در خصوص افکار عمومی عربستان در قبال جنگ غزه است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین بر اساس این نظرسنجی 96 درصد از مردم عربستان اعتقاد دارند کشورهای عربی باید تمام روابط با رژیم صهیونیستی را در اعتراض به جنگ علیه غزه قطع کنند.
بخش دیگری از نتایج این نظرسنجی حاکی از آن است که 40 درصد از مردم عربستان از جنبش حماس در جنگ علیه اشغالگران حمایت می‌کنند و این 30 درصد بیش از نتایج به دست آمده در نظرسنجی‌های ماه‌های قبل است به طوری که این حمایت از 10 درصد فراتر نرفته بود.
تنها 16 درصد عربستانی‌های شرکت کننده در این نظرسنجی اعلام کرده‌اند حماس باید از نابودی رژیم صهیونیستی منصرف شده و تاسیس کشور فلسطین و اسرائیل در کنار یکدیگر را بپذیرد.
در نظرسنجی این مرکز که از 14 نوامبر تا 6 دسامبر جاری برگزار شده 1000 شهروند عربستانی شرکت کرده‌اند.
این مرکز در گزارش خود از این نظرسنجی تاکید کرد حمایت 40 درصدی از حماس در کشوری که همراهی با حماس جرم تلقی شده و دارای مجازات زندان چند ساله است، بسیار قابل توجه است. این در حالی است که 95 درصد از افراد شرکت کننده در این نظرسنجی تاکید داشته‌اند حماس در 7 اکتبر نسبت به قتل غیرنظامیان اقدام نکرده است.
در این نظرسنجی 87 درصد از عربستانی‌ها اعلام کرده‌اند این جنگ ضعف و اختلاف داخلی رژیم صهیونیستی را نشان داد به طوری که می‌توان آن را روزی شکست داد.
91 درصد در این نظرسنجی تاکید داشتند پیروزی از آن مقاومت است که توانست با وجود کشتار مردم غزه هیمنه اشغالگران را در هم شکند.
این موسسه خاطر نشان کرد این نتایج تغییری بزرگ محسوب می‌شود چرا که جوانان عربستانی چند ماه پیش از آغاز جنگ به طوری کلی با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی مشکلی نداشته و مساله فلسطین برای آنها مساله‌ای محوری نبود.

لینک کوتاه:

کپی شد