جمعه 20/سپتامبر/2024

تظاهرات صدها آمریکایی معترض به ادامه جنگ علیه غزه در نیویورک

جمعه 29-دسامبر-2023

صدها نفر از شهروندان آمریکایی در شهر نیویورک در حالی که لباس سیاه بر تن داشته و عروسک‌هایی در دست داشتند که نشان دهنده کودکان کشته شده در غزه بودند خواستار برقراری آتش بس و پایان یافتن حملات ویرانگر رژیم صهیونیستی به این منطقه شدند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین تظاهرات کنندگان آمریکایی در حالی به سمت میدان تایمز در منهتن نیویورک حرکت می‌کردند که در جلوی آنها بنری با عبارت «آتش بس هم اکنون» وجود داشت. علاوه بر آن حاضرین در این تظاهرات تصاویری از کودکان فلسطینی را در دست داشتند که در نوار غزه به شهادت رسیدند.
گریس لیل 64 ساله به عنوان یکی از شرکت کنندگان در این تظاهرات گفت: می‌خواهیم همگان را به این واقعیت توجه دهیم که تاکنون حدود 10 هزار کودک کشته شده‌اند و این بدون محاسبه دیگر قربانیان این جنگ است، این شرایط در نتیجه بمباران و حملات وحشتناک علیه غزه است که همچنان ادامه دارد.
استفان یانکو 39 ساله دیگر معترض آمریکا نیز گفت: امیدارم این راهپیمایی بتواند مردم را تحریک کند و احساس کنند که مردم غزه، فلسطینیان، تمام مردم منطقه و تمام ملت‌ها نیز انسان هستند.
افراد حاضر در این راهپیمایی اعتراضی ابراز امیدواری کردند که این اقدام بتواند بر دولت آمریکا به عنوان متحد اصلی رژیم صهیونیستی فشار وارد نماید که در آخرین اقدام خود از حق وتو علیه قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد استفاده کرد که بر آتش بس با اهداف بشردوستانه تاکید داشت.
جو بایدن رئیس جمهور آمریکا که بسیاری از حامیان دموکرات چپگرا از وی برای حمایت همه جانبه از رژیم صهیونیستی انتقاد می‌کنند به این رژیم در خصوص کاهش حمایت‌های بین المللی در پی ادامه بمباران‌های بی هدف هشدار داد.
لازم به ذکر است بر اساس آخرین اطلاعات ارائه شده از سوی منابع رسمی فلسطینی در حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه 21320 فلسطینی به شهادت رسیده که بیشتر آنها زنان و کودکان هستند. علاوه بر آن در این حملات زیرساخت‌های نوار غزه از جمله بخش بهداشت و درمان نیز ویران شده است.

لینک کوتاه:

کپی شد